حواشی "روز قدس" همایش جهانی "مرگ بر صهیونیست"/

از بیلبورد"فلسطین من‌النهر الی البحر" تا بادکنک بزرگ"صهیونیست محور شرارت منطقه"

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران هم‌زمان با سراسر شهرهای ایران به پشتیبانی از مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه و برائت از صهیونیست در حال برگزاری است که حواشی زیادی نیز به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم راهپیمایی عظیم روز قدس در سطح شهر تهران در حالی آغاز شد که با حاشیه‌هایی همراه است.


* روایت توحش صهیونیست در غرفه‌های "ورود برای آگاهی بیشتر" به راهپیمایان تهرانی 
 
براساس این گزارش، غرفه‌های "ورود برای آگاهی بیشتر" در سطح شهر مستقر شده که هدف آن ارائه اطلاعات بیشتر در مورد ماهیت پلید رژیم صهیونیست به مردم روزه‌دار شرکت کننده در مراسم راهپیمایی است.  
 
در این غرفه‌ها با پخش مستندی از سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جنایات این رژیم به مردم اطلاع رسانی می‌شود که آن‌ها معتقدند نطفه هر انسان غیر یهود با نطفه حیوانات برابر است!  
 
همچنین، در این غرفه سه راوی وجود دارد که به ترتیب نحوه توحش رژیم صهیونیستی، نحوه نفوذ و نحوه تسلط آن‌ها را بیان می‌کند.

* ابتکار جالب آتش‌نشانی و یک شهروند تهرانی در آب‌پاشی به راهپیمایان

آتش‌نشانی تهران و یک شهروند تهرانی در ابتکاری جالب به راهپیمایان آب می‌پاشند تا تحمل گرمای هوا برای روزه‌داران آسانتر شود.


* نماد تابوت کودکان فلسطینی در دستان راهپیمایان تهرانی

راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران نماد تابوت کودکان فلسطینی به شهادت رسیده در تهاجم رژیم غاصب صهیونیستی را بر روی دستان خود دارند.

*  وجود آدمک های اوباما به شکل گرگ

راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران آدمک‌هایی از اوباما رئیس‌جمهور آمرکا با شمایل گرگ در دست دارند.


* نماد چهره‌ها و تابوت کودکان شهید فلسطینی در دست راهپیمایان روز قدس

نماد چهره‌های کودکان فلسطینی توسط راهپیمایان روز قدس در تهران حمل می‌شود. به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران که از دقایقی پیش به صورت رسمی آغاز شده است نمادهایی از کودکان شهید فلسطینی را به نشانه اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی حمل می‌کنند. بنا بر این گزارش، در این نمادها بر کودک‌کشی رژیم جنایتکار صهیونیستی تأکید شده است.

* در خواست راهپیمایان تهرانی خواستار تحریم کالاهای اسرائیلی در تمام کشورهای اسلامی شدند

راهپیمایان شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «الله اکبر خامنه‌ای رهبر»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و ... سر می‌دهند.

جمعی از راهپیمایان تهرانی دست‌نوشته‌هایی با مضمون «مسلمانان کالاهای اسرائیلی را تحریم کنید» در دست داشته و خواستار تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی در تمامی بلاد اسلامی شدند.

* به آتش کشاندن درختی با شاخ و برگ پرچم اسرائیل

بر اساس این گزارش؛ راهپیمایان تهرانی در تقاطع فلسطین ولیعصر درختی با شاخ و برگ پرچم اسراییل درست کرده و در حال حاضر کردن مقدمات به آتش کشیدن آن هستند.

* مجسمه جنایتکاران صهیونیستی و حامیان آنان در راهپیمایی

جوان‌هایی با گریم و شمایل مجسمه جنایتکاران صهیونیستی و حامیان آنان در راهپیمایی حضور یافتند و با در دست داشتن پرچم فلسطین و انداختن طناب در گردن این مجسمه‌ها در حال حمایت از مردم فلسطین هستند.




* راهپيمايان صدها پرچم رژيم صهيونيستی را در تقاطع خيابان فلسطين و انقلاب به آتش کشيدند

راهپيمانان همزمان با اتش زدن پرچم رژيم صهيونيستی ، شعار مرگ بر اسرائيل سر دادند و پرچم فلسطين را به اهتزار درآوردند .

راهپيمايان تصاويری از جنايات رژيم صهيونيستی در غزه در دست دارند و شعارهاي مرگ بر آمريکا سر مي دهند. 

*راهپیمایان تهرانی نسبت به گروهک تروریستی داعش اعلام انزجار کردند

گفتنی است؛ نمازگزاران تهرانی در راهپیمایی امروز خود با شعار مرگ بر داعش  انزجار خود را از این گروهک تروریستی که مدتی است دست به کشتار مردم کشور عراق زده‌ است اعلام داشتند.

* حضور گسترده اتباع خارجی در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران

بر اساس این گزارش؛ اتباع کشورهای خارجی مقیم ایران صبح امروز همراه با  راهپیمایان روز جهانی قدس نفرت خود را از جنایات رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

گفتنی است؛ اتباعی از کشورهای لبنان،‌ فلسطین و سوریه و پاکستان در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس حاضر هستند.

* پرچم ایران و فلسطین بر صورت کودکان نقش یافت

برخی از کودکان خواستار کشیدن پرچم کشور فلسطین به همراه قطرات خون بر روی صورتشان شدند و بر همین اساس چند تن از بانوان کشورمان برای گریم صورت کودکان و کشیدن نقاشی پرچم کشورهای ایران و فلسطین بر صورت بچه‌ها حاضر شدند.

هم‌چنین؛ کودکان کشورمان پوسترهایی از شهید محمد ابوخضیر را در دست دارند.


* حضور مدافعان حرم به جمع راهپیمایان

در حین برگزاری راهپیمایی روز قدس جمعی از مدافعان حرم اهل بیت و عصمت و طهارت در حالی که لباس‌های نظامی به تن داشتند از حوالی تقاطع خیابان‌های انقلاب - فلسطین به جمع راهپیمایان پیوستند.

مدافعان حرم در حالی به جمع راهپیمایان تهرانی پیوستند که شعارهای «مرگ بر داعش» و «مرگ بر تکفیری» سر می‌دادند و پیشانی‌بندهای «یا فاطمه‌الزهرا» بر سرهای‌شان بسته بودند.


*‌ نماد چهره‌های کودکان شهید فلسطینی در دست راهپیمایان روز قدس

نماد چهره‌های کودکان فلسطینی توسط راهپیمایان روز قدس در تهران حمل می‌شود.


از بیلبورد"فلسطین من‌النهر الی البحر" تا بادکنک بزرگ"صهیونیست محور شرارت منطقه"


ر کنار شهردرای منطقه ۱۱ میدان ولیعصر غرفه‌هایی با موضوع صهیونیست و حمایت از فلسطین برپا شده که هاشمی مجری تلویزیون در آن به اجرای برنامه برای مردم می‌پردازد.
 
گروهی از کودکانی که لباس بسیجی برتن دارند، تابوت‌های کوچک مشکی بر دوش گرفته و با پرچم‌هایی از فلسطین در حال حرکت به سمت دانشگاه تهران هستند.  
 
** وجود بیلبوردهایی با عنوان "فلسطین من‌النهر الی البحر"  نصب شده که مردم بر روی آن دل نوشته‌های خود را نوشته و امضاء می‌کنند.  
 
** وجود نمایشگاه‌هایی با تصاویر کودکان شهید غزه و دیدارهای رئیس جمهور آمریکا، اسرائیل، مصر نظر راهپیمایی کنندگان را به خود جلب کرده است.

** آمبولانس‌های هلال احمر در حاشیه خیابان‌ها برای رسیدگی به حال راهپیمایی کنندگان مستقر شده‌اند.

** بادکنک قرمز بزرگی هم برفراز چهارراه ولیعصر قرار گرفته که بر روی آن نوشته شده "صهیونیست محور شرارت منطقه".  
 
** چهارراه ولیعصر جمعیت بسیار زیاد با پلاکاردهای مختلف و نقشه‌ای از فلسطین در دست به دانشگاه تهران در حال حرکت هستند.

* قلب‌هایی که در دنیای ماشینی برای مظلوم می‌تپد

هوای داغ تابستان، زبان‌های روزه، روز تعطیل این تصور را به وجود می‌آورد که جدایی مردم از استراحت در زیر کولرهای غیر ممکن باشد، اما حضور انبوه این جمعیت خروشان حاکی از آن است که در دنیای ماشینی امروز قلب‌ها هنوز می‌تپند و از کشته شدن کودکان، زنان و مردان فلسطینی به درد میآیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، ملت متدین و همیشه در صحنه ایران، امروز یک بار دیگر با همدیگر متحد شده و در مسیر آرمان سرزمین فلسطین محیا شده‌اند تا ریشه رژیم جعلی صهیونیستی را بخشکانند، راهپیمایی روز قدس امسال با حاشیه‌های جالبی همراه است.  
 
در راهپیمایی امروز انبوه مشت‌های گره کرده، فریادهای برائت از مشرکین و پلاکاردهایی که هر کلمه‌اش دنیایی از مفهوم دارد را می‌توان در مسیرهای 9گانه راهپیمایی مشاهده کرد.  
 
هوای داغ تابستان، زبان‌های روزه، روز تعطیل این تصور را به وجود می‌آورد که جدایی مردم از استراحت در زیر کولرهای غیر ممکن باشد، اما حضور انبوه این جمعیت خروشان حاکی از آن است که در دنیای ماشینی امروز قلب‌ها هنوز می‌تپند و از کشته شدن کودکان، زنان و مردان فلسطینی به درد میآیند.  
 
قشرهای مختلفی در این راهپیمایی به چشم می‌خورد از هر طبقه و هر سنی که نشان می‌دهد که کودک 10 ساله ایرانی که در راهپیمایی قدس حضور پیدا کرده و از جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اعلام برائت می‌کند، بسیار باغیرت‌تر و هوشیارتر از سازمان‌های حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی است که در این زمینه مدعی هستند.  
 
در آغاز این راهپیمایی جوانانی به مناسبت این روز در یکی از ایستگاه‌های مترو مشغول اجرای سرود به نشانه حمایت از غزه بودند.  
 
راهپیمایان با شعار "حمایت از فلسطین،  تکلیف مسلمین است" و "ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده‌ایم" حضور مقتدر خود را در صحنه، محکم فریاد می‌زنند.
 
همچنین کودکانی که با گرفتن هفت‌تیرهای اسباب‌بازی اعلام وجود می‌کنند فضای خاصی را در این راهپیمایی حاکم کردند.  
 
بر روی پلاکاردها شعارهایی با مضمون اسرائیل خانه عنکبوت است، 66 سال نسل کشی؟ و حزب‌الله پیروز است.  
 
حاشیه جالب دیگری که در این راهپیمایی به چشم می‌خورد، مردی بود که قنداقه کودکی را به نشانه اعتراض به کشتار کودکان در آغوش کشیده بود.  
 
همچنین در قسمتی از میدان انقلاب نمایشگاهی برگزار شده بود که هنرمندان خوش ذوق این مرز و بوم، نقاشی‌هایی را در حمایت از فلسطین به تصویر کشیده بودند و در سمتی دیگر جوانانی که صورت خود را با چفیه پوشانده و با سنگ‌‌های نمادین در دست به همراهی با جوانان فلسطینی می‌پرداختند.  
 
عده‌ دیگری از جوانان با زدن طبل و سنج، فضای وهم‌انگیزی را همراه با شعارهای مرگ بر اسرائیل، الله اکبر  و یا حسین ایجاد کرده بودند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ورود ، آگاهی ، بیشتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار