شرایط عرضه مواد" پتروشیمی" با نرخ آزاد

تعادل در بازار تعادل در قیمت و در نهایت تعادل در عرضه را ایجاد می‌کند

با توجه به تغییر نرخ قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ارز مبادله‌ای به ارز آزاد و تأثیر آن بر سود شرکت‌ها می‌توان واحدهای پتروشیمی را تأثیرپذیر از این اتفاق دانست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با آزادسازی نرخ محصولات پتروشیمی و شرایط فعلی بورس کالا با این رخ‌داد نظرات بسیاری بیان شده که می‌توان برخی از آنها را این گونه بیان کرد: آزادسازی نرخ محصولات پتروشیمی بازار را متعادل کرده و با این روش توانسته تأثیرات مثبتی در سازمان بورس کالا و بازار به وجود آورده است.
 
بر اساس این گزارش آزادسازی نرخ محصولات پتروشیمی موجب کاهش تقاضا نسبت به هفته‌های گذشته شده و افزایش عرضه و در نهایت به متعادل شدن بازار انجامیده است.
 
علاوه براین با توجه به کم شدن تقاضاها برای خرید برخی محصولات پتروشیمی در سازمان بورس قیمت خرید آن کالا برای مصرف کنندگان کاهش می‌یابد.
 
همچنین با این اقدام برای آزادسازی نرخ ارز، قیمت‌ها به طور واقعی به دست می‌آیند و خریداران واقعی این محصولات می‌توانند نیازهای خود را تأمین نمایند.
 
بر این اساس آزادسازی نرخ مواد پتروشیمی موجب افزایش حجم عرضه شده و این امر موجب سودآوری بیشتر شرکت‌های پتروشیمی و عرضه بالاتر این محصول شده است.
 
شایان ذکراست چند نرخی بودن مواد پتروشیمی در بورس کالا موجب رانت یا فساد در بازار شده است.
 
در پایان می‌توان اینگونه گفت: تعادل در بازار، تعادل در قیمت‌ها و تعادل در میزان عرضه را به همراه خواهد داشت و این امر موجب افزایش عرضه و در نهایت کاهش قیمت‌ها خواهد شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: کالا ، پتروشیمی ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار