مدیر بیمه‌های خودروی شرکت بیمه ملت :

تغییر حق "بیمه" شخص ثالث از خودرو به فرد باعث کاهش خسارت می‌شود

بازنگری در حق بیمه بیمه‌نامه‌ی شخص ثالث و تغییر ریسک در این بیمه‌نامه عاملی موثر در کاهش خسارت‌های ناشی از تصادف به شرکت های بیمه دارد.

 احمد سازگار مدیر بیمه‌‌های خودرو شرکت بیمه ملت و عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه درگفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: بیش از 70 درصد ریسک مربوط به تصادفات ناشی از خطای انسانی است به همین علت باید محاسبه‌ی حق بیمه شخص ثالث براساس مبنای ریسک فرد باشد.

وی تصریح کرد: بازنگری در نحوه‌ی تعیین حق بیمه شخص ثالث و تغییر ریسک از خودرو به فرد نقش مهمی در کنترل تصادفات و جلوگیری از خسارت‌های سنگین به شرکت‌های بیمه دارد.   

وی ادامه داد: در سایر کشورها به ویژه کشورهای توسعه یافته در مورد محاسبه حق بیمه شخص ثالث مطالعات گسترده‌ای انجام شده و این موضوع در اکثر کشورهای توسعه یافته اجرا می‌شود.

مدیر بیمه خودرو شرکت بیمه ملت تاکید کرد: در کشورهای توسعه یافته بحث تعیین حق بیمه شخص ثالث شامل: نوع کاربری و حجم سیلندر، مدل خودرو و حتی در برخی کشورها میزان کیلومتر طی شده توسط خودرو هم در نظر گرفته شده است.

سازگار با بیان آنکه در کشور ما به علت تغییر نرخ دیه و در نظر گرفتن ریسک خودرو حق بیمه شخص ثالث تعیین می‌شود گفت: در این مورد با توجه به تغییر حداکثر 20 درصدی نرخ دیه کسانی که موظف به تهیه بیمه نامه شخص ثالث هستند از خرید الحاقیه‌ی بیمه شخص ثالث استقبال کردند.

سازگار گفت: در حال حاضر شرکت‌های بیمه با توجه به دستورالعمل بیمه مرکزی چیزی حدود 20 تا 25 درصد حق بیمه‌های خود را پایین‌تر از نرخ تعیین شده در نظر گرفته‌اند.
عضو انجمن حرفه‌ای صنعت بیمه تاکید کرد: باید تلاش شود که کسانی که ریسک کمتری دارند حق بیمه کمتری نسبت به افرادی که دارای ریسک بالا هستند پرداخت کنند چون افراد پر رسیک خسارت بیشتری را به صنعت بیمه وارد می‌کنند.

در مجموع تغییر در نحوه قیمت‌گذاری حق بیمه شخص ثالث در میان مدت و بلند مدت باعث کاهش هزینه افراد کم ریسک می‌شود و این افراد در حال حاضر به علت عدم استفاده از بیمه‌نامه تا سقف 70 درصد تخفیف می‌گیرند. 
انتهای پیام/

برچسب ها: بیمه ، ثالث ، ملت ، توسعه ، ریسک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار