تحقیقات نشان می‌دهند؛

"کیست کلیه" عامل 8 درصد نارسایی‌های مزمن کلیوی

تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که کیست‌های کلیه، عامل حدود 5 تا 8 درصد نارسایی‌های مزمن کلیوی و بروز آسیب‌های شدید در این بافت حیاتی بدن است.

حسام فیض‌الله‌زاده فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: در سالهای اخیر میزان ابتلا به بیماریهای کلیوی به ویژه نارسایی مزمن کلیوی افزایش یافته و موجب ایجاد هزینه‌های مالی و جانی قابل ملاحظه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه کیست‌های کلیه از جمله عوامل مرتبط با ایجاد نارسایی‌های مزمن کلیوی است تصریح کرد: تحقیقات اخیر نشان می‌دهند که کیست‌های کلیه، عامل حدود 5 تا 8 درصد نارسایی‌های مزمن کلیوی و بروز آسیب‌های شدیدی در این بافت حیاتی بدن است.

فیض‌الله‌زاده گفت: بسیاری از مبتلایان به نارسایی‌های مزمن کلیه به طور حیاتی به درمان‌های پیشرفته نیاز دارند و در بسیاری از موارد پیوند کلیه برای آنها ضروری است.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری و کنترل نارسایی‌های مزمن کلیوی یادآور شد: از جمله این راهای پیشگیرانه شناخت کیست‌های کلیه و پیشگیری و در صورت ابتلا درمان مناسب آن است.

فیض‌الله‌زاده خاطر نشان کرد: درد ناحیه پهلوها، وجود خون در ادرار و اختلالات ادراری از جمله مهمترین علائم کیست‌های کلیه است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کیست ، کلیه ، پیوند کلیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار