عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:

ضرورت برخورد با "ساخت‌وساز" در زمین‌های کشاورزی بدون " تغییر در کاربری اراضی"

باید با ساخت‌وسازهایی که در زمین‌های کشاورزی بدون تغییر کاربری اراضی انجام می‌شود برخورد قانونی کرد و مجوز ساخت نداد.

 منصور آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران عدم توجه به بخش کشاورزی، درآمدزایی و ماندگاری جمعیت در روستاها را یکی از دلایل عمده زمین‌خواری و تبدیل زمین‌های کشاورزی به ویلا دانست.
 
نماینده مردم قشم ابوموسیتصریح کرد: در راستای جلوگیری از پدیده زمین‌خواری برخی از ارگان‌ها، شوراها و دهداری‌ها می‌توانند  نقش موثری ایفا کنند چرا که همه‌ی این ساخت‌وسازها باید با اخذ مجوزهایی صورت بگیرد و آنان در این زمینه باید نظارت کنند.
 
وی در ادامه افزود: کمبود آب و عدم دسترسی به عوامل مطلوب در بخش کشاورزی را شاید بتوان توجیحی بر دلایل فوق دانست اما در اصل نبود توجه کافی به بخش کشاورزی و درآمدزایی این بخش برای تولیدکنندگان به صرفه نبوده است و به همین دلیل زمین‌های کشاورزی از سوی کشاورزان رها شده و به ساخت و واگذاری به بخش‌های مختلف تبدیل شده است.
 
آرامی اظهار داشت: زمین‌های کشاورزی باید برای روستاییان با صرفه اقتصادی باشد تا آنان بتوانند استفاده‌های لازم را از آن داشته باشند که در میان آگاهی و آموزش روستاییان که زمین‌های زیادی در اختیار دارند در کاهش پدیده زمین‌خواری می‌تواند موثر باشد.
 
وی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی با توجه به همین رویکردی که در نظام کشور است یعنی اقتصاد مقاومتی باید بهره‌وری از میزان آب و زمین‌های کشاورزی را با داشتن برنامه‌ریزی مدون گسترش دهد.
 
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی مدون برای هر متراژ از زمین‌های کشاورزی، آموزش کشاورزان و تفهیم این موضوعات که به چه میزان می‌توانند از زمین استفاده کنند و زمین‌های کشاورزی چه نقشی‌ می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشد از جمله مسائل مهمی است که باید مورد توجه مسئولان واقع شود. 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار