مروری بر مهمترين اخبار "اقتصادی" جمعه

مهم ترین عناوین خبری گروه "اقتصادی " که در روز جمعه منتشر شده است موضوعاتي چون:رونق چشمگیر صادرات کالاهای ایرانی به برخی کشورها/"صادرات" به انگلیس افزایش یافت و... است

مهمترین عناوین خبری گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

رونق چشمگیر صادرات کالاهای ایرانی به برخی کشورها/"صادرات" به انگلیس افزایش یافت

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/1/2455422_305.jpg

نکته قابل توجه در آمار صادرات کالا در فصل بهار افزایش چشمگیر صادرات به برخی از کشورها است که این خود نشان دهنده رونق تجارت در مدت یاد شده است.


61 درصد از 500 بدهکار بانکی، به کارخانجات صنعتی و معدنی اختصاص دارد

درون بانک‌ها سهل‌انگاری‌هایی در خصوص مراجعه به مراجع قضایی وجود داشته که من آن را عدم وجود نظم و قاعده خاص در بانک‌ها می‌دانم که پیگیری‌‌های منظمی را در این خصوص ارائه نکرده‌اند.


ارائه ضمانت نامه های موردنیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی/مطالبات 2 هزار میلیارد ریالی "جایگاه‌داران سی‌ان‌جی" هنوز پرداخت نشده

ارائه ضمانت نامه های موردنیاز صنعت نفت به سازندگان داخلی، کاهش مجدد قیمت خوراک پتروشیمی‌ها، افزایش 800 میلیون لیتر به ظرفیت مخازن سوخت کشور و افزایش ۵۰۰ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفت ایران در سال 2013 از مهم‌ترین عناوین خبرهای منتشر شده در طول هفته گذشته بود.


ثبات قیمت مواد غذایی تا پایان سال/نوسان قیمت کالاهای اساسی در بازار

 ثبات قیمت مواد غذایی تا پایان سال،نوسان قیمت کالاهای اساسی از رویدادهای حوزه تجارت در هفته گذشته هستند.


روز قدس" آسمان تهران" صاف تا کمی ابری خواهد بود

 گودرزی گفت:فردا جمعه روز قدس، آسمان تهران، صاف، گاهی وزش باد، در ارتفاعات افزایش ابر پیش بینی می شود همچنین در اکثر مناطق کشور نیز آسمان صاف تا کمی ابری است.


تغییر کاربری اراضی "کشاورزی" اصلی ترین آفت

افزایش نهاده‌های کشاورزی و بالارفتن هزینه‌های تولید از عواملی است که کشاورزان را نسبت به کارخود بی میل کرده و دست به فروش زیر قیمت محصولات خود می زنند.


تعادل در بازار تعادل در قیمت و در نهایت تعادل در عرضه را ایجاد می‌کند

 با توجه به تغییر نرخ قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ارز مبادله‌ای به ارز آزاد و تأثیر آن بر سود شرکت‌ها می‌توان واحدهای پتروشیمی را تأثیرپذیر از این اتفاق دانست.


کاهش قدرت خرید مردم، "رکود" بر این بخش را تشدید کرده است

عجایبی گفت: به دلیل بالا رفتن هزینه‌های تولید گل و گیاه درکشور و سایر هزینه‌ها قدرت خرید مردم پایین آمده و رکود همچنان براین بخش‌ها کم است.


انتقال پیاز "زعفران"، راهی برای گسترش کشت این محصول

شامرادی گفت: با رسیدگی مسئولین جهاد، می‌توان از قاچاق زعفران جلوگیری کرد و برای گسترش کشت این محصول ، گیاه را به سایر شهرها انتقال داد.


نوسان "بهای نفت" در بازارهای آسیا

بهاي نفت در معاملات امروز (جمعه) آسيا، از يک طرف به علت افزايش ذخاير بنزين در آمريکا و از سوي ديگر به علت نگراني‌هاي مربوط به اختلال در عرضه نفت خام روسيه،در نوسان بود.


"صندوق بین المللی پول" درباره تحریم های غرب علیه روسیه هشدار داد

صندوق بين المللي پول روزگذشته هشدار داد تحريمهاي اقتصادي غرب عليه روسيه پيامدهاي ناگواري در ديگر کشورهاي منطقه به دنبال خواهد داشت.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار