برای نخستین بار در کشور محقق شد؛

طراحی و ساخت دستگاهی جهت محافظت انواع سازه‌ها در برابر زلزله

پژوهشگران کشورمان برای نخستین بار در کشور موفق به طراحی و ساخت فونداسیون‌های لغزشی - پاندولی با عملکرد فرکانسی بسیار بالا برای محافظت انواع سازه‌ها در برابر زلزله شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ در تقابل با مشکلات جداسازهای لرزه‌ای کنونی ( گرانی و هزینه‌ها بالا، محدودیت در عملکرد فرکانس و در تحمل وزن سازه و نیز در کاربرد،‌ وابستگی به هندسه روسازه، جزئیات متعدد و...) یک سیستم جداسازی لرزه‌ای بهینه باید دارای ویژگی‌هایی چون قابلیت عدم وابستگی به هندسه روسازه، هزینه و قیمت نسبی پایین، سادگی در نصب و اجرا عدم نیاز به طرح‌های متنوع و متعدد و قابلیت خودکار کنترل لغزش و بازگردانی سازه به موقعیت اولیه خود پس از زلزله باشد.

بنابراین گزارش، برای دستیابی به خصوصیات فوق در فونداسیون uhfPSP فرآیند جداسازی لرزه‌ای از نوع لغزشی، اصطحکاکی  انتخاب شده و انجام آن از سازه به زیر پی منتقل شده است.

بنابراین گزارش در این فونداسیون، با طرح یک هندسه ویژه و نیز جایگزینی سیستم‌های لغزشی قبلی در ایجاد رفتار لغزشی، اصطحکاکی جداسازها با سیستم‌های جدید و کاملا بهینه‌تر، خصوصیات دیگر مورد نیاز تامین می‌گردد چنانچه فونداسیون uhfPsP بدون محدودیت، با عملکرد بهینه، هزینه کم و اطمینان بالا در جداسازی و محافظت لرزه ای انواع سازه ای مهندسی عمران کاربرد دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: زلزله ، سازه ، لغزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار