بینش اشتباه در مورد لرستان عامل مهم ناشناخته شدن آن است

لرستان استانی در غرب ایران دارای تمدنی چند هزار ساله که با برداشت اشتباه از آداب و رسوم و داشته‌های فرهنگی آن تاکنون شناخته نشده است.

سید علی صالحی کارشناس ارشد معماری و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص دلایل ناشناخته ماندن و کوتاهی مسئولان  استان لرستان به منظور معرفی داشته‌های فرهنگی و تاریخی این استان گفت:مهمترین دلیل نبودن افرادی در سمت‌های ارشد اجرایی کشور از این خطه در صد ساله‌ی اخیر است.
 
کارشناس ارشد معماری عنوان کرد: بنده در شهرستان " ازنا " در شرق استان لرستان سکونت داشته و شناختی که از این استان و از مردم آن دارم با آنچه که در خارج استان گفته می‌شود یکی نیست.
 
صالحی تصریح کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی سیمای استان و معرفی آداب و رسوم، و ارزشهای فرهنگی و همچنین آثار تاریخی لرستان، هموطنان اکنون شاهد تغییرات شگرفی در بینش و افکار آن‌ها بوجود آمده است.
 
استاد دانشگاه اظهار داشت: با کاوشهای چند ساله‌ی اخیر در این استان نشان از قدمت و پیشینه این قوم را به خوبی نشان می‌دهد.
 
وی در پایان گفت: آسانترین راه برای نشان دادن ارزش‌های فرهنگی اکنون رسانه است و اگر در سطح کشور داشته‌های فرهنگی لرستان به نمایش گذاشته شود، مطمئن باشید همگان به بینش اشتباه در مورد اهالی این استان تاکنون پی خواهند برد.

انتهای پیام/  

برچسب ها: لرستان ، کاوش ، ارزش ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.