"فرزاد موتمن" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

فارابی فیلمسازی را متوقف کند

اگر بنیاد فارابی به جای تولید فیلم، به دادن وام برای ساخت فیلم بپردازد، جلوی بسیاری از رانت خواری‌های دولتی گرفته خواهد شد.

فرزاد موتمن کارگردان سینما  در گفتگو باخبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران  گفت: حجت الله ایوبی در مسیر مدیریت خود مشکلات زیادی خواهد داشت، زیرا بذر آنچه در طول 8 سال گذشته، کاسته شده کاملا غیر اصولی بوده است.
 
وی افزود: نکته مهم فارغ از این که یک مدیر چه رویکردی را اتخاذ کند، حل مشکلاتی است که بخش اعظم آن به مسائل اقتصادی سینما باز می‌گردد.
 
موتمن بیان کرد: گرایش به رانت‌های دولتی که چند سالس است پدید آماده ،‌ موضوعی نیست که مدیریت جدید سازمان سینمایی در عرض یک سال بتواند آن را حل کند.
 
این کارگردان عنوان کرد: من حس می‌کنم رفع این مشکلات، خواسته قلبی معاونت سازمان سینمایی است، اما موانع زیادی بر سر راه وجود دارد.
 
وی اظهار داشت: به اعتقاد من باید یک سری اقدامات اساسی صورت بگیرد که مهمترین آنها توقف فیلمسازی در فارابی است.
 
این کارگردان بیان کرد: فارابی باید همانند سالیان دور با توقف فیلمسازی، تنها به پرداخت وام بپردازد تا با این اقدام تا حد زیای جلوی رانت خواری گرفته می‌شود.
 
کارگردان بیداری خاطر نشان کرد: برای متعادل شدن سینما گرایش به فیلم‌های فاخر نیز باید متوقف شود، زیرا این فیلم‌ها در بازارهای ایران طرفدار ندارند و برای پخش بین‌المللی هم تولید نمی‌شوند، در نتیجه تنها کارکرد این فیلم ها هدر دادن پول نفت است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار