كاربران فیس‌بوك قربانی حملات سرقت هویت

بنا بر گزارش کسپرسکی، فیس‌بوك در سراسر سال 2013 به طور میانگین منبع 22 درصد از حملات سرقت هویت بود كه این میزان در سال جاری به نصف رسیده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران حملات سرقت هویت از داخل فیس‌بوك از نقطه اوج خود در سال 2013 پایین آمده‌اند، اما همچنان یك حمله از هر 10 حمله از این نوع را تشكیل می‌دهند.

تحلیل اخیر شركت کسپرسکی كه نمودارهای مربوط به سه‌ماهه اول سال 2014 را بررسی كرده نشان می‌دهد كه حملات سرقت هویت از داخل فیس‌بوك كمتر از 11 درصد از كل حملات سرقت هویت را تشكیل می‌دهد و این سایت را پس از یاهو كه منبع اصلی این حملات است قرار داده است.

فیس‌بوك در سراسر سال 2013 به طور میانگین منبع 22 درصد از حملات سرقت هویت بود كه این میزان در سال جاری به نصف رسیده است.

حجم حملات برای كاربرانی كه از كسپرسكی استفاده می‌كنند حدود 20 هزار حمله در روز است و به مدت یك هفته در اوایل سال 2014 این میزان به 120 هزار حمله در روز رسیده بود. این میزان در برابر تعداد 1.2 میلیاردی حساب‌های فیس‌یوك ناچیز به نظر می‌آید، اما این عدد فقط مربوط به كاربرانی است كه از محصولات كسپرسكی استفاده می‌كنند و عدد اصلی قطعاً بالاتر خواهد بود.

اغلب موارد سرقت هویت كه توسط كسپرسكی مسدود شده‌اند در ایالات متحده اتفاق افتاده‌اند (حدود 7500 مورد در روز)، پس از آن با فاصله زیاد آلمان و كانادا قرار دارند. البته باید تعداد كاربران در هریك از این كشورها و نیز میزان محبوبیت فیس‌بوك در آنها نیز در نظر گرفته شود.

همچنین در كشورهای مختلف تمایل كلی كاربران به باز كردن یك لینك مشكوك كم و زیاد می‌شود. در هندوستان حدوداً از هر 5 كاربر یك نفر لینك‌های سرقت هویت فیس‌بوك را دنبال می‌كنند. این تعداد در ایالات متحده از هر ده نفر یك نفر و در روسیه از هر صد نفر یك یا دو نفر است.

برچسب ها: کاربران ، فیس بوک ، قربانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار