چگونه بهترین فلش را انتخاب کنیم؟

در حال حاضر هر کسي يک فلش دارد و اطلاعات ضروري‌اش را هميشه همراه خودش نگه مي‌دارد به همين خاطر دانستن نکاتي در زمان خريد به ما براي يک انتخاب بهتر کمک مي‌کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر به خاطر داشته باشيد در زمان‌هاي قبل نزديک به 10 سال پيش اگر مي‌خواستيد يک فايلي در حدود چند مگابايت را ذخيره کنيد احتمالا مجبور مي‌شديد از چند فلاپي استفاده کنيد و بعد از فلاپي‌ها، سي‌دي‌ها به عنوان رسانه برتر ذخيره‌سازي معرفي شدند و در نهايت در زماني که يک حافظه فلش با حجم 128 مگابايت در دستانمان مي‌گرفتيم، حکم پادشاهي را برايمان داشت.

اين ماجرا خيلي زود طبيعي شد و هر چند ماه يک بار شاهد پيشرفت قابل ملاحظه‌اي در اين زمينه بوديم به گونه‌اي که هاردديسک‌هاي اکسترنال بسيار کوچک با ظرفيت‌هاي بالا هم به بازار آمدند. ديگر داشتن فلشي با ظرفيت12 ،16 ،32 گيگابايت براي کسي آرزو نبود.

در حال حاضر هر کسي يک فلش دارد و اطلاعات ضروري‌اش را هميشه همراه خودش نگه مي‌دارد به همين خاطر دانستن نکاتي در زمان خريد به ما براي يک انتخاب بهتر کمک مي‌کند و هم اين که چگونه از فلش خود به خوبي نگهداري کنيم براي هر کسي ضروري به نظر مي‌رسد. اين هفته تصميم به ذکر نکاتي داريم که شما را براي خريد يک حافظه فلش ياري مي‌کند.

چرا حافظه فلش؟

براي بسياري از کاربران، سرعت بالاي حافظه فلش در ثبت اطلاعات از هر چيزي اهميت بيشتري دارد. بيشتر کاربران فقط به همين دليل سراغ خريد يک حافظه فلش مي‌روند تا بتوانند راحت‌تر و سريع‌تر اطلاعات مورد نظر خود را به هر جايي که دوست داشتند انتقال بدهند.

البته هر روز شاهد تنوع در مدل‌هاي مختلف فلش‌هايي که در بازار است، هستيم و اين ماجرا باعث مي‌شود تا مردم در زمان خريد کمي سردرگم يا گيج شوند و داشتن يک راهنماي مختصر در اين زمينه مي‌تواند به هر کسي کمک کند تا با چشمي باز و آگاهي مناسبي به بازار رفته و در زمان خريد سردرگم نشود.

در گام نخست بايد مشخص نماييد چه ميزان فضا براي نگهداري اطلاعات نياز داريد يعني حافظه فلش چند گيگابايتي مورد استفاده شماست؟ اين موضوع روي قيمت کالا هم تاثير دارد.

ممکن است شما به فضاي زيادي براي ذخيره اطلاعات خود احتياج داشته باشيد، در چنين شرايطي بايد فلشي را انتخاب کنيد که حافظه يا ظرفيت بالاتري دارد.

به گزارش بایت، در حال حاضر فلش مموري در ظرفيت‌هاي گوناگون ۲ تا ۱۲۸ گيگابايت و حتي بالاتر در بازار موجودند که مي‌توانيد با توجه به نياز خود از ميان ظرفيت‌هاي گوناگون يک نمونه مناسب را انتخاب نماييد. مورد بعدي که بايد هنگام خريد مد نظر داشت، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات روي حافظه فلش است. در حال حاضر بيشتر حافظه‌هاي فلش موجود در بازار از رابط USB2.0 بهره مي‌برند و البته نسخه‌هاي USB3.0 نيز در بازار موجود هستند و سرعت بالاتري دارند.

پس بنا به بودجه‌اي که در نظر داريد، مي‌توانيد از ميان نمونه‌هاي گوناگون موجود در بازار يک فلش درايو مناسب خريداري نماييد. گزينه ديگر توجه به طراحي و ترکيب‌بندي حافظه فلش است که از اهميت زيادي برخوردارمي‌باشد.

برخي از حافظه‌هاي فلش در حدي کوچک هستند که مدام گم مي‌شوند يا اين که گروهي داراي در پوشي جداگانه هستند که ممکن است گم شود. سعي کنيد بر حسب کاربري خود يک حافظه فلش مناسب انتخاب نماييد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۰:۰۲ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
ب نظرم مطلب چندان مفیدی نبود..
باز هم مشخص نشد ک چه فلشی خوب است و کدام فلش بد..
اینکه ملت عوض فلاپی از فلش استفاده میکنن و اینکه بسته ب نیازشون دنبال حجم خاصی میرن هر آدم معمولی ای هم میدونه اینا رو.
انتظار داشتم بعضی از انواع مختلف فلش ها رو ب صورت خیلی حساب شده با هم مقایسه می کردید تا مردم خودشون متوجه بهترین می شدند.
آخرین اخبار