در نشست خبری مشترک مطرح شد؛

کری:باید آتش بس بشردوستانه برقرار شود/سامح شکری:بحران غزه باید مهار شود/بان کی مون:برای برقراری آتش بس در غزه تلاش می کنیم

وزیر خارجه آمریکا و همتای مصری وی و دبیر کل سازمان ملل در یک نشست خبری مشترک شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه: جان کری وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با همتای مصری خود تاکید کرد، برای برقراری آتش بس در غزه باید تلاش بیشتری صوریت بگیرد.وی گفت باید در غزه آتش بس بشردوستانه حتی برای 7 روز برقرار شود.

وزیر خارجه آمریکا گفت ما بسیاری از نشت های خود با مقامات رژیم صهیونیستی را به دلیل اصابت موشک مقاومت به اراضی اشغالی لغو کردیم.

کری ادامه داد، مصر پیشنهاد داده است که میزبان طرف های مسئول در قاهره باشد تا قدمی برای برقراری آتش بس برداشته شود و ما تاکنون درباره بک چارچوب کلی به اتفاق نظر رسیده ایم و ما یقین داریم که برقراری آتش بس برای 7 روز مفید خواهد بود.

کری گفت:ما با همکاری جامعه جهانی و اتحادیه عرب تلاش می کنیم تا جلوی خونریزی در غزه را بگیریم.

وزیر خارجه امریکا افزود : هم آکنون ما در تلاش برای آتش بس موقت هفت روزه انسانی به احترام عید (فطر )هستیم تا بتوانیم افراد را در کنار هم گرد آوریم و برای ایجاد صلح پایدارتر و بادوام تر و رسیدن به طرح هایی برای این منظور تلاش کنیم.

سامح شکری نیز در این نشست تاکید کرد، ما خواستار توقف فوری همه خشونت ها در غزه هستیم.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل نیز در این نشست سه جانبه تاکید کرد، ما بشدت تلاش می کنیم تا در غزه آتش بس برقرار کنیم.دبیر کل سازمان ملل گفت تلاش می کنیم تا یک آتش بس 7 روز که قابلیت تمدید داشته باشد را برقرار کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کری ، آمریکا ، شکری ، مصر ، غزه ، آتش ، بس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار