معجزه 6 ماده غذایی در تنظیم فشارخون

مطمئن ترین روش برای کنترل فشارخون داشتن یک رژیم غذای مناسب است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگارانسایت نترال نیوز(naturalnews) نوشت: راه های زیادی برای کنترل و کاهش فشارخون وجود دارد اما داشتن یک رژیم غذایی سالم، بهترین و مطمئن ترین راه برای انجام این کار است. 6غذایی که موجب کاهش فشارخون می شوند عباتند از:

 

1- ماهی های آب های سرد مانند: ماهی سالمون، قزل آلا، ماهی تن، ماهی خال خالی، شاه ماهی و ساردین که پرورشی نباشند. این ماهی ها حاوی مقادیر بالایی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای سلامت بدن، مزیت های زیادی از جمله کاهش فشار خون، کاهش خطر حمله قلبی یا سکته مغزی دارند.

 

2- جو و غلات حاوی فیبر و منیزیم هستند و مطالعات نشان می دهد که تاثیر مستقیمی بر روی فشار خون دارد.

 

3- لوبیا سیاه و سفید، حاوی فیبر بالایی هستند. این امر موجب شده تا برای تنظیم قند خون و کاهش سطح کلسترول خون مفید باشند. یعنی به طور کلی فشار خون را کاهش می دهند.

 

4- انواع توت ها حاوی فیبر و آنتی اکسیدان بالایی هستند به همین دلیل فشار خون را بهبود می بخشند اما توت فرنگی، زغال اخته و تمشک به دلیل مقادیر بالای ویتامین C، پتاسیم و فیبر بیشترین تاثیر را دارند.

 

5- لبنیات کم چرب توانایی بدن برای جذب کلسیم را افزایش می دهد و مقادیر بالایی از منیزیم و پتاسیم موجود در آنها به جلوگیری و کاهش فشار خون کمک می کند.

 

6- کلم بروکلی حاوی فیبر، کلسیم، منیزیم، ویتامین C و پتاسیم است که همه این مواد به کاهش فشار خون کمک می کنند. به ویژه ویتامین C  موجود در آن، در تنظیم و کاهش فشار خون موثر است.

برچسب ها: معجزه ، غذایی ، فشار خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار