معلمی که در آتش عشق سوخت +تصاویر

زنده‌یاد حسن امید‌زاده از اسطوره‌های معلمی بود، معلمانی که بدون هیچ ادعایی درس عشق و عاشقی را در مکتب خدایی انبیاء تدریس می کنند و هیچ چیز به اندازه خدمت و تعلیم و تربیت دانش‌اموزان برای آنان ارزش ندارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،نخستین یادواره مرحوم حسن امید‌زاده معلم فداکار شفتی، نهم مردادماه امسال با حضور وزیر و آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

حسن امید‌زاده معلم فداکار شفتی در سال 59  با استخدام آموزش و پرورش شفت درآمد و پس از سال‌ها تلاش در عرصه تعلیم و تربیت در بهمن سال 76 در سانحه آتش سوزی مدرسه روستای بیجارسر این شهرستان بعد از نجات 30 دانش آموز از شعله‌های آتش به شدت از ناحیه سر ، صورت و دست سوخت.

وی از اسطوره‌های معلمی بود، معلمانی که بدون هیچ ادعایی درس عشق و عاشقی را در مکتب خدایی انبیاء تدریس می کنند و هیچ چیز به اندازه خدمت و تعلیم و تربیت دانش‌اموزان برای آنان ارزش ندارد.


11 صبح روز  18 بهمن سال  76، در مدرسه روستای «بیجارسر» در شفت، بر اثر وزش باد شدید، بخاری کلاس دوم آتش گرفت و منجر به آتش سوزی کلاس شد.

امیدزاده دانش‌آموزان را یکی یکی بیرون آورد و  پس از آن به علت بسته شدن در، به سختی توانست خودش از کلاس بیرون بیاید.

وی در جریان این حادثه بشدت مجروح شد و شدت جراحات وارده بحدی بود که 17 مرتبه تحت عمل جراحی قرار گرفت.

نجات جان 30 دانش‌آموز از دل آتش

زنده یاد حسن امیدزاده آن معلم کلاس پنجم ابتدایی روستای بیجار سر شفت است که منجی جان 30دانش آموز مدرسه محل خدمتش شد که پس از آن به پاس فداکاری این معلم از جان گذشته نام مدرسه به مدرسه «معلم ایثارگر حسن امیدزاده» تغییر یافت.

این معلم فدکار پس از سال ها تحمل رنج ناشی از سوختگی، در شامگاه چهارشنبه 28 تیرماه سال 91 در سن 58 سالگی در بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) شهرستان فومن جان خود را از دست داد.

پیکر این معلم فداکار در زادگاهش روستای بیجارسر شهرستان شفت در غرب مرکز استان گیلان آرام گرفته و گوشه‌هایی از فداکاری زنده یاد حسن امیدزاده در کتاب سال سوم ابتدایی چاپ شده است.

گفته‌های زنده یاد حسن امیدزاده در مورد چگونگی وقوع حادثه

در 18بهمن76 ساعت 11صبح بر اثر وزش باد شدید و طوفانی بودن هوا بخاری کلاس دوم آتش گرفت و منجر به آتش سوزی کلاس شد بر اثر داد و فریاد بچه‌ها متوجه این موضوع شدم.

بچه ها را یکی یکی به همراه معلم دیگری از کلاس بیرون آوردم که در این مدت آتش تمام کلاس را فراگرفته بود، وقتی خواستم بیرون بیایم در بسته شد و به دلیل اینکه در کلاس از درون دستگیره نداشت در داخل کلاس گیر افتادم.


برگزاری یادواره زنده‌یاد امیدزاده با حضور وزیر آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در گفت‌و‌گو با تسنیم با بیان اینکه زندذه یاد حسن امیدزاده از چهره‌های ماندگاری معلمی است، اظهار کرد: معلم فداکار شفتی با این کار خداپسندانه، اخلاص و ازخود گذشتگی را به هخمگان آموخت.

مهدی حاجتی افزود: زنده‌یاد امیدزاده اوج امانت داری را ایفا کرد و  به همه اموخت که باید در تمامی مراحل امانت دار باشیم.

وی با اشاره به برگزاری نخستین یادواره زنده یاد امیدزاده با حضور وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: زنده یاد امیدزاده تجلی واقعی ایثار و از خودگذشتگی یک معلم و الگوی تمام عیار برای همگان بود.

تقدیر مقام معظم رهبری و مدال شجاعت رئیس جمهور وقت به امیدزاده

زنده‌یاد امیدزاده در بهمن ماه 76 گوهر جان در کف اخلاص نهاد و برای نجات جان دانش آموزانی که در محاصره شعله های آتش گرفتار شده بودند، بی محابا وارد کلاس شد، گرچه موفق شد همه دانش آموزان را از خطری که آنان را تهدید می کرد برهاند، اما خود از ناحیه سر و گردن آسیب دید تا همچنان مدال افتخار آن بر سینه اش نقش بسته و الگویی عملی از عالمی عامل را به دانش آموزان ارائه دهد.

وی در عمل ثابت کند که در کلاس‌های درس مدارس کشورمان  نغمه عاشقانه شمع و گل و پروانه چون چشمه ای زلال، جاری است.

زنده‌یاد امید‌زاده  مدال شجاعت و لقب «معلم فداکار» را از ریاست جمهوری وقت دریافت کرد و در دیدار جمعی از اسوه‌های ایثار و فداکاری با مقام معظم رهبری از وی تجلیل شد و مورد تفقد امام خامنه‌ای قرار گرفت.

خودگذشتگی آقا معلم نه در کتاب سوم ابتدایی‌ها، بلکه در قلب‌ها ثبت شده است و نسل به نسل منتقل می‌شود،  شاید نام زنده‌یاد حسن امیدزاده کمتر شنیده شده ولی فداکاری‌اش هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود.

برچسب ها: معلم ، فداکار ، عشق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
روحش شاد
Iran (Islamic Republic of)
چهارمحالی
۱۲:۰۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
روحش شاد ویادش گرامی باد . برای شادی رحش الفاتحه....
آخرین اخبار