تبریز/

پیش بینی تولید بیش از 3000 تن وش پنبه در آذربایجان شرقی

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: پیش بینی می شود 3500 تن وش پنبه در سال جاری در این استان تولید شود .

سعید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،افزود: یکهزار هکتار از اراضی استان به کشت پنبه اختصاص یافته است.

وی تشریح کرد: سعی کارشناسان مدیریت امور زراعت سازمان بر این است تا ضمن ایجاد تحول در راندمان تولید، کیفیت پنبه تولیدی نیز ارتقا یابد.

سلیمانی با تاکید بر استفاده از روش‌های مکانیزه نظیر کشت مستقیم پنبه ادامه داد: با مدیریت فنی و منسجم بر مزارع پنبه و استفاده از این روش به یقین شاهد روند رو به رشد تولید محصول پنبه در استان خواهیم بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی ضمن معرفی تنها شهرستان تولید کننده پنبه در استان یادآور شد: شهرستان خدآفرین به عنوان تنها ترین تولیدکننده پنبه در استان شناخته شده است.

 وی وجود آفتی به نام عسلک و همچنین وجود الیاف غریبه در پنبه که ناشی از شیوه سنتی برداشت پنبه است را از جمله مشکلات مهم تولیدات این محصول دانست و اظهار کرد: تداوم وجود این مشکلات منجر به عدم استفاده مطلوب از پنبه در صنعت نساجی کشور می‌شود.

سلیمانی تاکید کرد: همان گونه که نرخ خرید تضمینی دیگر محصولات کشاورزی مانند گندم افزایش یافت نرخ خرید تضمینی پنبه در سال 93 نیز با افزایش مناسبی همراه شد و می‌توان گفت هزینه‌های کشاورزان با این قیمت پوشش داده می‌شود.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: تولید ، وش ، پنبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.