شهرکرد/

350 صنعت دستی ایران شهرت جهانی دارد

ایران 350 اثر صنایع دستی شناخته شده و دارای شهرت جهانی دارد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ایران بیش از 350 اثر صنایع دستی شناخته شده در دنیا دارد که بیش از 40 اثر آن متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است.
اسداله درویش امیری، با اشاره به اینکه صنایع دستی اشتغالزایی بالایی داشته، زودبازده و کم هزینه است، افزود: این صنعت عظیم معرف فرهنگ و تاریخ ماست که باید در متن جامعه و در سبد خرید مردم قرار گیرد.
وی، با تاکید بر ضرورت ترویج و حفظ صنایع دستی در کشور اظهار داشت: برخی رشته های این صنعت در کشور دوران آخر خود را می گذراند به گونه ای که تعداد تولیدکنندگان آن از تعداد انگشتان دست نیز کمتر شده است.
امیری، در خصوص میراث فرهنگی و آثار تاریخی به جای مانده در ایران نیز گفت: برخی از میراث تاریخی این کشور به عنوان امانت گذشتگان به نسل کنونی قدمتی بیش از هفت هزار سال دارد.
معاون امور مجلس، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با بیان توانمندی های فرهنگی کشور و پوشش و نوع لباس زنان گذشته ایران زمین، گفت: لازم است در طراحی و دوخت لباس
 های امروزی از لباس های محلی گذشته الگو گرفت، زیرا در این پوشش و لباس، زیبایی و طراوت است و عفت، حجاب و تاریخ فرهنگی مردم نیز حفظ می شود.
برچسب ها: صنعت دستی ، شهرت ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.