قاسمی خبر داد

همکاری 23 هزار ناظر افتخاری با سازمان حمايت

مدير کل امور حقوقی و رسيدگی به تخلفات سازمان حمايت از مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان گفت: در سه ماهه اول امسال، بيش از 23 هزار ناظر افتخاری را برای نظارت بر روند فعاليت اصناف با سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور دعوت به همکاری کرديم.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا، اسماعيل قاسمي اضافه کرد: از آغاز امسال تاکنون بيش از 39 هزار و 368 فقره گزارش نظارتي ازجانب ناظران دريافت و رسيدگي شده است.

وي با تاکيد بر نقش موثر ناظران ويژه تصريح کرد: طبق آخرين جمع بندي و ثبت گزارشهاي دريافتي، بيش از 67 درصد از گزارشهاي دريافتي قابل بررسي بوده است.

قاسمي اظهار داشت: در همين مدت به منظور ارتقاء سطح آگاهي و مشارکت ناظران افتخاري در زمينه وظايف و نحوه فعاليت مورد نظر و آشنايي آنها با قوانين نظام صنفي اقدام به برگزاري 947 جلسه توجيهي و آموزشي در سراسر کشور کرديم.

وي افزايش آمار گزارشهاي دريافتي از طريق مردم را حاکي از افزايش مشارکت مردم در جلوگيري از افزايش تخلفات دانست و ادامه داد: از ابتداي سال تاکنون بيش از 39 هزار و 973 مورد گزارش مردمي از سراسر کشور دريافت و مورد رسيدگي قرار گرفته است.

به گفته وي گرانفروشي، درج نکردن قيمت و نصب نرخنامه، کم فروشي و صادر نکردن صورتحساب از جمله مواردي بود که درصد بيشتري از آمار گزارشهاي ناظران افتخاري را به خود اختصاص داده است.

قاسمي با اشاره به آمار تخلفات گرانفروشي استانها در اين مدت گفت: بيشترين گزارش تخلف گرانفروشي ازجانب ناظران افتخاري در استانهاي مازندران، تهران، خوزستان، اردبيل و اصفهان ارائه شده است.

وي همچنين با اشاره به افزايش آمار گزارشات دريافتي ازجانب ناظران افتخاري در سه ماهه اول امسال نيز اظهار داشت: مجموع گزارشهاي دريافتي حاکي از آن است که استان‌های مازندران، خراسان رضوي، اصفهان و اردبيل بيشترين گزارشهاي ارائه شده در زمينه کشف تخلف، درج نکردن قيمت و نصب نرخنامه را دارا هستند.

قاسمي با قدرداني از مشارکت و همکاري مردم سراسر کشور يادآور شد: در جهت ارايه خدمات بهتر به شهروندان ضمن رصد دائمي بازار از سوي بازرسان و ناظران، با فعالتر کردن سامانه پيام کوتاه 124 و همچنين ستادهاي خبر مستقر در سازمانهاي صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور آماده دريافت گزارشهاي مردمي هستيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مصرف ، صنعت ، حمایت ، نظارت ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار