رمپوی: تحریم‌ها شامل صادرات گاز روسیه نمی‌شوند

ون رمپوی، رئیس شورای اروپا طی نامه‌ای به سران اتحادیه اروپا اعلام کرد دور جدید تحریم‌ها علیه روسیه نباید شامل صادرات گاز این کشور شوند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از خبرگزاری راشا تودی، هرمان ون رمپوی، رئیس شورای اروپا از عدم تاثیر تحریم‌ها علیه روسیه بر صادرات گاز این کشور خبر داد.


این در حالی است که روز گذشته سران اتحادیه اروپا به منظور گسترش تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه تشکیل جلسه داده بودند. گفته می‌شود طی توافقات انجام شده در این نشست، اتحادیه اروپا به زودی موج جدیدی از تحریم را علیه روسیه اعمال خواهد کرد.


بنا بر گزارشات، طی این دور از تحریم‌ها، بازار سرمایه اتحادیه اروپا به روی بانک‌های روسیه بسته خواهند شد. علاوه بر این،‌ فروش هرگونه تجهیزات نظامی و همکاری با این کشور در زمینه نفت و انرژی متوقف خواهد شد.
 

این در حالی است که ون رمپوی طی نامه‌ای به سران اتحادیه اروپا اعلام کرده است این دور از تحریم‌ها نباید شامل صادرات گاز روسیه شود، "به منظور تامین امنیت بخش انرژی کشورهای اروپایی، صادرات گاز از روسیه متوقف نخواهد شد." علاوه بر این، رمپوی طی این نامه قطع همکاری‌های اقتصادی با بانک‌های روسیه و عدم خرید و فروش تجهیزات نظامی به این کشور را بخش‌های اصلی این دور از تحریم‌ها دانست.




انتهای پیام/

برچسب ها: تحریم ، روسیه ، رمپوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار