چامسکی از سکوت جامعه جهانی در قبال جنايات رژيم صهيونيستی انتقاد کرد

اندیشمند آمریکایی از موضع جامعه جهانی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه علیه مردم غزه انتقاد کرد و آمریکا را مسئول کشتار مردم غزه دانست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، "نوام چامسکی" اندیشمند منتقد آمریکایی روز گذشته از موضع جامعه جهانی در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی ضد مردم بی‌دفاع غزه انتقاد کرد.

چامسکی گفت آنچه امروزه بر سر مردم غزه می آید ثابت می کند چیزی به اسم جامعه جهانی وجود ندارد و انتظار همه مردم دنیا برای اقدام از سوی جامعه جهانی در خصوص نوار غزه، بی فایده بوده است.

وی افزود مفهوم " جامعه جهانی" چیزی جز واژه ای بی معنا و فریبکاری و توهم برای انسان های عادی نیست. کشورهای دنیا فقط در راستای منافع و مصالح خود عمل می کنند. آمریکا نیز به خاطر مصالح راهبردی خاص خود از اسراییل دفاع و حمایت می کند. اتحادیه اروپا اهمیتی به حوادث نوار غزه نمی دهد و جهان عرب نیز دچار چنددستگی و تفرقه عمیقی است.این امر سبب شده است اعراب توان کافی برای انجام دادن کاری در این خصوص نداشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد دولت آمریکا باید  مسئولیت حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را بر عهده بگیرد زیرا این کشوری با حمایت های نظامی، سیاسی و دیپلماتیک و ایدئولوژیک خود از رژیم صهیونیستی به شکل مستقیم در کشتارهای صورت گرفته ضد فلسطینیان سهیم است.

این اندیشمند  آمریکایی افزود حمایت های آمریکا از رژیم صهیونیستی ،نفرت از آمریکا را در جهان اسلام افزایش می دهد .

چامسکی با اشاره به اهمیت ندادن قدرت های جهانی و سازمان‌های بین المللی به حمایت از مردم فلسطین تاکید کرد سازمان ملل متحد نیز برای متوقف کردن حملات رژیم اسراییل به نوار غزه کاری نمی کند .نباید انتظار اقدامی از سوی سازمان ملل متحد در این خصوص داشت زیرا این سازمان بازیگر قدرتمند و مستقلی در سیاست جهانی نیست و فقط خواسته های قدرت های جهانی را اجرا می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار