گزارش/

"وام ودیعه مسکن" به 15 میلیون تومان افزایش یافت/ موافقت بانک مرکزی با درخواست وزارت راه و شهرسازی

وام ودیعه مسکن تا رقم 15 میلیون تومان برای اجاره کردن واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت می‌شود تا هم‌زمان سازمان مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی بتوانند هرچه سریع‌تر این مناطق را بهسازی کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بافت فرسوده در مناطق شهری سهم قابل توجهی را به خود اختصاص داده و به دو قسمت تقسیم می‌شود.

سهم اول، شامل 76 هزار و 442 هکتار است که شامل سکونتگاه‌های رسمی و تاریخی می‌شود و در این مناطق جمعیتی بالغ بر 11 میلیون نفر ساکن هستند.

سهم دوم، نیز شامل 53 هزار هکتار است که شامل سکونتگاه‌های غیررسمی است و جمعیتی بالغ بر 10 میلیون نفر ساکن هستند.
 
بر اساس این گزارش، 30 درصد از بافت‌های شهری کشور فرسوده هستند که 25 درصد از جمعیت شهری را شامل می‌شوند.

گفتنی است، از این 30 درصد تنها 5 درصد نوسازی و بهسازی شده و یکی از دلایل کم‌کاری نوسازی و بهسازی کمبود منابع و ناکافی بودن تسهیلات است.

لازم به ذکر است، به دلیل طبقات اقتصادی این مناطق در بافت‌های فرسوده و مساحت گسترده این بافت‌ها نیاز به منابع مالی بسیار گسترده وجود دارد.

در حال حاضر 30 میلیون تومان وام برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود که در صورت تایید بانک مرکزی و همکاری بانک‌های عامل تسهیلات افزایش می‌یابد. 

بر اساس این گزارش، علاوه بر پرداخت تسهیلات از سوی 6 بانک عامل و بانک مسکن، تسهیلات ودیعه مسکن نیز از سوی بانک توسعه تعاون پرداخت می‌شود که این یکی از راهکارهای دولت برای بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده است.

لازم به ذکر است که وام ودیعه مسکن تا رقم 15 میلیون تومان برای اجاره کردن واحد مسکونی به متقاضیان پرداخت می‌شود تا هم‌زمان سازمان مدیریت شهری و وزارت راه و شهرسازی بتوانند هرچه سریع‌تر این مناطق را بهسازی کنند.
      
در حال حاضر خبرهای مبنی بر افزایش تسیلات خرید مسکن به 60 تا 80 میلیون از سوی صندوق سرمایه گذرای مسکن منتشر شده است.

بر همین اساس، متقاضیان با سرمایه گذاری پس اندازهای خود بعد از مدتی می‌توانند این تسهیلات را با مبلغ 80 میلیون تومان دریافت کنند.

شایان ذکر است، بانک مرکزی نیز با این درخواست وزارت راه و شهرسازی موافقت کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، تسهیلات ، ودیعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار