به تعویق افتادن جلسه دادگاه شرکت فوکر در رسیدگی به اتهام نقض تحریم ایران

جلسه دادگاه شرکت هلندی فوکر در آمریکا در رسیدگی به اتهام نقض تحریم ایران، به تأخیر افتاد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی بلومبرگ در گزارشی به قلم "اندرو زاجاک" و "گرگ فارل" درباره به تأخیر افتادن جلسه دادگاه شرکت فوکر در آمریکا در رسیدگی به اتهام نقض تحریم های اعمال شده علیه ایران، نوشت: یک قاضی دادگاه فدرال آمریکا اجرای توافق این کشور و شرکت هواپیماسازی فوکر هلند را بر سر پرداخت جریمه 21 میلیون دلاری به علت نقض تحریمهای اعمال شده علیه ایران به تأخیر انداخت . این حکم پس از آن صادر شد که دادستانان اطلاعات جدیدی به دست آوردند که ممکن است حکم قبلی را زیر سوال ببرد.

مفاد این توافق - که ریچارد لئون قاضی منطقه ای آمریکا باید آن را تأیید کند - بر اساس ادعای دولت تنظیم شده بود که اعلام کرده بود شرکت هلندی فوکر پیش از آغاز تحقیقات فدرال فهرست تخلفات خود را در گزارشی به دادگاه ارائه کرده بود. 
با شرکت هایی که به صورت داوطلبانه تخلفات خود را به مقامات فدرال گزارش دهند با ملایمت برخورد می شود.

قبل از برگزاری جلسه شنود در واشنگتن، دادستانان بیانیه ای را به دادگاه ارائه کردند که در آن یک مقام سابق وزارت بازرگانی اعلام کرده بود شرکت فوکر تحت تحقیقات مأموران آمریکایی قرار داشت.

دادستانان در متن ارائه شده به دادگاه اعلام کردند وزارت بازرگانی آمریکا در روز 22 ماه ژوئیه اسناد پل را در اختیار وکلای وزارت دادگستری این کشور قرار داد . دادستان در متن درخواست خود خواستار زمان بیشتری برای ارزیابی متن استشهاد نامه پل شدند. لئون قاضی آمریکایی نیز بررسی این پرونده را تا روز 21 ماه اوت به تأخیر انداخت.

ادوارد او کالاگان وکیل شرکت هواپیماسازی فوکر از اظهار نظر درباره ادعای پل خودداری کرد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار