معاون آموزش وزارت بهداشت:

"پردیس‌های خودگردان" جدا از شعب بین‌الملل هستند/ پروژه بین‌المللی شدن در دستور کار

ضیایی با بیان اینکه پردیس‌های خودگردان جدا از شعب بین‌الملل هستند گفت: پردیس‌های خودگردان فراتر از ظرفیت دانشجوی داخلی پذیرش می‌کنند و شعب بین‌الملل در جذب دانشجوی خارجی فعالیت می‌کنند.

امیرمحسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه پردیس‌های خودگردان با شعب بین‌الملل دانشگاه‌ها متفاوت است گفت: از امسال دانشگاه‌ها بخشی به نام پردیس خودگردان ایجاد می‌کنند بر اساس ظرفیت مازاد و به صورت پولی دانشجو پذیرش می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس ماده 20 برنامه پنجم و بندهای (ه)، (و) (ی)، دانشگاه‌ها این اختیار را دارند که علاوه بر ظرفیت موجود، به صورت ظرفیت مازاد دانشجو پذیرش کنند که دانشجو خودش هزینه تمام شده را باید به صورت شهریه پرداخت کند. البته باید توجه داشت که پذیرش در پردیس‌های خودگردان تنها از طریق کنکور سراسری انجام می‌گیرد.

ضیایی در ادامه با اشاره به شعب بین‌الملل تصریح کرد: سال‌ها پیش شعب بین‌الملل به منظور جذب دانشجوی خارجی و همچنین جلوگیری از مهاجرت دانشجویان ایرانی به کشورهای منطقه برای تحصیل تأسیس شدند که متأسفانه شاهد بودیم جز در شعب بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی که تعداد محدودی دانشجوی خارجی برای تحصیل جذب شدند بیشترین دانشجویان این شعب را دانشجویان ایرانی تشکیل داده‌اند بنابراین برای حل این مشکل تصمیم گرفته شده که شعب بین‌الملل دانشگاه‌ها تنها در زمینه جذب و تحصیل دانشجویان خارجی کار کنند و پردیس‌های خودگردان برای دانشجویان ایرانی ایجاد شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر پروژه بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها در وزارت بهداشت مطرح شده است که هر دانشگاهی که شاخص‌های ما را دارا باشد می‌تواند در حوزه بین‌الملل و پذیرش دانشجوی خارجی فعالیت کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.