بررسی اهمیت نقش والدین در انتخاب همسر فرزندانشان در "عصر خانواده"

برنامه «عصر خانواده» شنبه 4 مرداد به موضوع نقش والدین در انتخاب همسر فرزندانشان می پردازد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبكه دو، مریم آهنگری گفت: در برنامه شنبه 4 مرداد، دكتر گلشاد سیفی (روانشناس بالینی) به نقش والدین در انتخاب همسر فرزندانشان می پردازد. در این برنامه به این موضوع پرداخته می شود كه دختر اولین مرد زندگیش را پدرش می بیند و پسر هم اولین زن زندگیش را مادرش می بیند و نوع رفتار پدر و مادر در خانواده عامل مهمی است كه تصمیم گیری درست و صحیح فرزندان را برای انتخاب شریك آینده زندگیشان رقم می زند. اگر پدر خانواده بددهن، معتاد و دارای رفتارهای خاص باشد، دختر به هنگام انتخاب همسر ناخودآگاه با الگوگیری از پدر به اشتباه، انتخاب نادرستی می كند و یا اینكه سعی می كند از انتخاب همسری همچون پدرش فرار كند و همین موضوع برای پسران و مادران هم صادق است. 

سردبیر این برنامه افزود: پدران و مادران حتی اگر مشكلی هم با هم دارند، بایستی با نوع رفتار صحیح در میان فرزندانشان، این مشكلات را به حداقل برسانند تا الگوپذیری نامناسبی را برای آنها رقم نزنند.

برنامه «عصر خانواده» كه كاری از گروه خانواده شبكه دو سیما به تهیه كنندگی محمدجواد عبدالرحمان است، از شنبه تا دوشنبه این هفته ساعت 16:25 به روی آنتن شبكه زندگی می‌رود. 


انتهای پیام/ اس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار