نماینده مجلس شورای اسلامی:

حرکت جهادی شهردار تهران در تامین امنیت روانی بانوان شاغل شهرداری قابل تقدیر است

نماینده مجلس شورای اسلامی حرکت جهادی شهردار تهران در تامین امنیت روانی بانوان شاغل شهرداری را اقدامی ارزنده و قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: انتظار داریم سایر دستگاه ها نیز تا جایی که امکان دارد در راستای تامین آرامش روانی بانوان و افزایش بهره وری شغلی آنان گام بردارند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فاطمه آلیا، باور به حجاب و قبول داشتن آن را به عنوان یکی از ارزشهای والا و ارزنده اسلامی ایرانی و ضامن سلامت روانی جامعه دانست و افزود: این باور در اکثریت مردم وجود دارد اما در بحث هیبت ظاهری جامعه و ظواهر مورد مشاهده،  به باور مردم منصف می توان گفت بی توجهی یا غفلت می شود.البته در موارد نادری یک نوعی  نافرمانی مدنی سازمان یافته و مدیریت شده تهاجم فرهنگی نیز در سطح جامعه وجود دارد.
 
وی خاطرنشان ساخت: برخی زنان با وجود دارابودن  اعتقادات مذهبی  حجاب خود را در محیط اجتماع اعم از محیط کار، دانشگاه و ... رعایت نمی کنند و ثمره این اعتقاد در پوشش ظاهری آنان مشاهده نمی شود که این تناقض حاکی از نگاه سکولاری است.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه متولیان فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف کم کار کرده اند؛ افزود: هم اکنون این پرسش مطرح می شود که آثار این اعتقادات در رفتار و روزمره فعالیت های اجتماعی ما چگونه است. زیرا جامعه ما بر حضور و مشارکت اجتماعی زنان صحه گذاشته است.
 
وی تاکید کرد:  زنان تاثیر زیادی در فعالیت های اجتماعی دارند اما الزامات و آموزش های لازم فراهم نشده است.
 
آلیا، جدایی اعتقادات از رفتار اجتماعی را حلقه مفقوده در بحث حجاب و عفاف دانست و افزود: به نظر می رسد متولیان فرهنگی ما باید با توجه بیشتر به این امر برنامه ریزی کنند اما نه با شعار و تبلیغ بلکه کسانی که رسالت فرهنگی و آموزشی دارند مانند اساتید دانشگاه، ائمه جمعه و جماعات، معلمان، نهادهای عمومی و دولتی افراد عامل را برای مواجهه با نسل جوان ما در صف اول قرار دهند و طوری نباشد که دوگانگی رفتار و عمل ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه ما جامعه ای داریم که به برکت انقلاب اسلامی حضور زنان در جامعه در نقش های مختف آموزشی، فرهنگی ، خدماتی بسیار پررنگ است؛ یادآور شد: بنابراین حاکمیت باید الزامات آن را فراهم آورد. من از این تحت عنوان تامین امنیت روانی زنان در جامعه نام می برم. اگر می گوییم زنان ما ساعت ها در یک محیط اداری کار کنند قطعا باید آرامش روانی آنان را درنظر بگیریم.
 
نماینده مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه فعالیت در فضای آرام روانی همواره مورد درخواست بانوان بوده است، خاطرنشان ساخت: ایجاد امنیت روانی در محیط کاری، آرامش زنان را بیشتر می کند بازده کار آنان را بالا می برد. البته در جلسات مدیریتی خانمهاوآقایان با تشکیل نشست مشترک با یکدیگر بحث و تبادل نظر و تشریک مساعی می کنند اما  در ساعت های متمادی کار روزانه اینکه ما امنیت روانی خانم ها را درنظر بگیریم.
 
وی جداسازی اتاق‌های زنان و مردان در ادارات شهرداری تهران را اقدامی قابل تقدیر دانست و گفت: اینکه در شهرداری تهران همکاران خانم در یک اتاق با یکدیگرکار کنند و آقایان در اتاق دیگر مجموعه کاری مشغول شوند  اقدام ارزنده ای است و از این اقدام جهادی شهردار تهران تقدیر و تشکر می کنیم.
 
آلیا بابیان اینکه اهمیت به جایگاه زن را در شهرداری تهران به وضوح می بینیم، گفت: اینکه شهرداری تهران درصدد تکریم بانوان و تحکیم بنیان خانواده برآمده، به طور حتم بهره وری کار را هم افزایش می دهد و خانم ها احساس آرامش بیشتری خواهند کرد که این آرامش خاطر را بی شک به محیط خانه هم انتقال می دهند.
 
وی تاکید کرد: رویکردهایی از این دست، علاوه بر اینکه کرامت و حقوق بانوان را در فضاهای کاری ارتقا می‌دهد، موجب رضایت افراد و خانواده‌هایشان می شود.
 
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با ابزار امیدواری به اینکه این کار جهادی که در شهرداری تهران صورت گرفته در آینده برای سایر سازمان ها و دستگاه ها هم الگو قرار گیرد، یادآور شد: انتظار داریم سایر دستگاه ها نیز تا جایی که امکان دارد محیط های کاری خانم ها مطابق میل و علاقه آنان باشد تا آرامش روانی آنان را به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان ساخت: باید آنچه به ارتقاء فرهنگ جامعه و ارتقای امنیت و آرامش زنان و بهره وری بیشتر در محیط های کاری مشترک  کمک می کند در اولویت دستگاه ها ونهادها قرار گیرد و فراموش نکنیم جامعه ما یک جامعه فرهنگی به شمار می رود.
برچسب ها: شهردار ، الیا ، شاغل ، بانوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
احسنت بر بانوی فهیم و نماینده فعال مجلس خانم آلیا
آخرین اخبار