عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بررسی عدالت آموزشی در "آزمون دستیاری" در کمیسیون‌های تخصصی / این طرح نیاز به چکش کاری بیشتر دارد

اگر چه فوریت طرح اصلاح عدالت آموزشی در آزمون دستیاری در مجلس رای نیاورده اما خود این طرح برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی می‌رود و جای نگرانی ندارد.

عزیزی فارسانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر چه فوریت طرح اصلاح عدالت آموزشی در آزمون دستیاری رای نیاورده اما خود این طرح برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی از جمله کمیسیون بهداشت و درمان آمده است.

وی گفت: خود طرح در حال بررسی است و جای نگرانی برای پزشکان ندارد چرا که عده‌ای رد قید فوریت را حمل بر بی‌عدالتی در نظر گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه مجلس موارد فوریت طرح‌هایی را تایید می‌کند که برای کشور نقش حیاتی دارد خاطرنشان کرد: بررسی این طرح ضمن رعایت عدالت برای تمام مناطق و سهمیه‌ها خواهد بود به گونه‌ای که نه حق کسی که در مناطق محروم است ضایع شود و نه حق سایر گروه‌ها.

وی اظهار داشت: چالش پیش روی مناطق محروم نبود متخصص است که آن هم به علت عدم تمایل پزشکان به کار در این مناطق به علت مشکلات رفت و آمد و کمبود حقوق و مزایا است لذا در نظر گرفتن اندکی سهمیه برای داوطلبان مناطق محروم نه تنها نوعی بی‌عدالتی به حساب نمی‌آید بلکه نوعی آینده‌نگری و ایجاد عدالت برای کسانی است که در این مناطق قرار دارند.

وی تصریح کرد: زمانی عدالت ایجاد می‌شود که مناطق محروم از رنج نداشتن پزشک متخصص رها شوند و در خصوص سهمیه جانبازان و خانواده شهدا نیز برخی به اظهار نظرهایی دست زده‌اند که جای بازنگری دارد چرا که به عقیده بنده این سهمیه‌ها در جهت جبران فداکاری و جان‌فشانی افرادی است که برای امنیت نسل کنونی از آمال و آرزوهای خود دست شسته‌‌اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Germany
دلیل تخصص خواهی ما
۲۲:۲۷ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
فاصله دانش ومهارت یک متخصص با یک پزشک عمومی چقدر است!6ماه بیشتر نیست ولی فاصله درامدشان؟حقیقت تلخ است وعملا تجارت برطبابت غلبه پیدا کرده وما در حسرت تخصص هستیم!ما هیچوقت وحدت پیدا نمیکنیم تا این وضع اصلاح شود چرا که دنیا به دست نفسانیات میچرخد!اینهمه بازی ودغل ودروغ وسهمیه بازی وطرح وکلک وبی عدالتی را میبینیم ولی درس عبرت نمیگیریم!اینهمه مرگ بیماران وقصور پزشکی وپارتی بازی زیر پاگذاشتن اخلاق پزشکی را میبینیم ولی بازهم درس عبرت نمیگیریم! وباز دنبال ره آنهایی میرویم که یک ریال از ثروت بادآورده رانمیتوانند با خود به گور ببرند ویا یک دقیقه جلوی مرگ خود را بگیرند!این است قصه تلخ تخصص!بیائید ایمان بیاوریم که دنیا موقتی است.
Germany
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
مواضب چکشتان باشید که موقع زدن طبق معمول زیرش پزشکان بدبخت ومظلوم را له نکنید!!!

نمایندگان در تمنای پزشک متخصص برای منطقه تان که مباد دور بعد رای نیاورید!
Germany
یک پیشنهاد عادلانه
۱۹:۳۴ ۰۴ مرداد ۱۳۹۳
اگر مرد عملید صادقانه بیایید با دادن یک فراخوان استخدام پزشکان متخصص در شهرستانهائیکه کمبود دارند با حقوق مکفی وامکانات لازم این مشکل را حل کنید مسلما استقبال شگرفی ه عمل خواهد آمد.
آخرین اخبار