مشعل در مصاحبه با بی بی سی :

آتش بس را فقط با لغو محاصره هشت ساله غزه می پذیریم

رییس دفتر سیاسی حماس در مصاحبه اختصاصی با شبکه بی بی سی اظهار داشت : حماس نیز خواستار آتش بس است اما در صورتی که محاصره هشت ساله غزه توسط ارتش اسرائیل لغو شود .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی ؛ وی در ادامه گفتگوی اختصاصی با برنامه "‌هارد تاک " در شبکه بی بی سی تصریح کرد : فلسطینیان ساکن غزه خواستار زندگی بدون محاصره و زندانی شدن توسط مصر و اسرائیل هستند . آنها می خواهند دریچه رو به دنیا داشته باشند . 

وی افزود :‌ مردم غزه با مرگی آرام در بزرگترین زندان دنیا تنبیه و مجازات می شوند . ما از اینکه خونریزی و کشتار هر چه زودتر در غزه تمام شود ،‌استقبال می کنیم . 

خالد مشعل در پاسخ به سوال استیون ساکر ، مجری این برنامه مبنی بر اینکه آیا حماس آمادگی ادامه جنگ را دارد یا خیر ،‌گفت : مسئولیت فاجعه ای که اکنون در غزه روی می دهد بر عهده اسرائیل است . تل آویو هر بار موضوعی را بهانه ای برای حمله به غزه قرار می دهد . نتانیاهو مخالفان خود در کابینه ائتلافی اسرائیل را با کشتار فلسطینیان راضی می کند . 

مشعل ادامه داد :‌ حماس از هرگونه پیشنهادی که به محاصره اقتصادی و همچنین  نظامی گری اسرائیل در غزه پایان دهد استقبال می کنیم . پیشنهاد آتش بس فقط موجب تقویت بیش از پیش محاصره هشت ساله غزه می شود و ما آن را نمی پذیریم . تلفات این محاصره 8 ساله به مراتب بیشتر از تلفات انسانی حملات اسرائیل به این منطقه است . 

رییس دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد :‌ دلیل اینکه حماس آتش بس را نمی پذیرداین است که ما می خواهیم مرگ تدریجی فلسطینی ها در غزه ـ‌بر اثر محاصره هشت ساله این منطقه ـ متوقف شود . این روند منجر به فاجعه انسانی در غزه شده است . حتی بانک های جهانی نیز با ممنوعیت انتقال پول برای فلسطینی ها به جنایات اسرائیل کمک می کنند . 

وی در پاسخ به این ادعا که حماس موشک و دیگر تسلیحات خود را در مدارس و بیمارستانها پنهان می کند ،‌گفت :‌این ادعا یک دروغ محض است . چرا که سکوهای پرتاب موشک در مناطقی دور از مدارس قرار گرفته اند . بعلاوه اینکه سازمان ملل از مخفی بودن موشک های حماس در ساختمان یک مدرسه خبر می دهد و سپس ( در اقدامی متناقض )‌ حمله ارتش اسرائیل و بمباران مدارس غزه را محکوم می کند . 

تسلیحات جنگی حماس در انبارهایی قرار دارد که تل آویو از دسترسی به آنها عاجز است به همین دلیل به بمباران مدارس ، بیمارستانها و مساجد روی آورده است . جهان بی تفاوت در حال مشاهده جنایات گسترده ای است که اسرائیل در شجاعیه و خان یونس انجام می دهد . غیرنظامیان در غزه درحال قتل عام هستند . 

خالد مشعل تاکید کرد :‌اسرائیل از شکست دادن مقاومت ناتوان شده بنابراین به کشتار غیرنظامیان روی آورده است . مردم غزه حق دارند در سرزمین خود بمانند و به هر نحو ممکن از آن دفاع کنند .

 کدام کشور است که حضور نیروهای اشغالگر و خارجی را در سرزمین خود تاب بیاورند ؟ جامعه بین المللی در قبال کشتارو جنایت در غزه چه اقدام عملی انجام داده است ؟ چرا کسی به پرتاب هزاران موشک پیشرفته که از اقصی نقاط دنیا برای تل آویو ارسال شده اشاره ای  نمی کند اما به تعدادی موشک ضعیف که از سوی حماس به سرزمین های اشغالی شلیک می شود ، انتقاد می کنید ؟



انتهای پیام /
برچسب ها: مشعل ، خالد ، بی بی سی ، کشور ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار