وزیر کشور خبرداد

تشکیل کارگروه ویژه بررسی قانون انتخابات و احزاب/ احتمال تشکیل باشگاه احزاب در کشور

وزیر کشور گفت: اگر خانه احزاب به نتیجه ای نرسد بایستی به فکر تشکیلات جدید دیگری با هر عنوانی همانند باشگاه احزاب هستیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور شامگاه امروز شنبه در اولین نشست استانداران و دبیران کل احزاب و تشکل های سیاسی که در تالار وزارت کشور برگزار شد از تشکیل کارگروهی سه جانبه از سوی مجلس، وزارت کشور و احزاب خبر داد و اظهار داشت: ما از طرف وزارت کشور آمادگی داریم تا در راستای توسعه فعالیت های احزاب و تشکل های سیاسی تلاش کنیم و در این زمینه مرکز پژوهش های معاونت وزارت کشور متولی این قضیه است.  
 
وی افزود: معاونت سیاسی وزارت کشور با طرحی که مجلس در زمینه احزاب دارد کار را انجام خواهد داد و در این زمینه دکتر افتخاری مسئول خواهد بود.
 
وزیر کشور با بیان این که فعالیت احزاب و تشکل های سیاسی نباید تنها به دوره انتخاباتی محدود شود بیان داشت: مردم از احزاب سیاسی این انتظار را دارند که در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی وارد شوند البته ما در حال تدوین برنامه ششم توسعه در کشور هستیم و این فرصت مناسبی برای فعالیت احزاب است چرا که ما به نظرات تخصصی و کارشناسانه فعالان حزبی نیازمندیم بنابراین احزاب بایستی فعال تر شوند.  
 
آغاز مطالعه بر روی تعریف جرم سیاسی

وزیر کشور با اشاره به لزوم تعریف جرم سیاسی از سوی قوه قضاییه افزود: مطالعه قانون انتخابات آغاز شده و کمیته اولیه ای از ترکیب دولت و مجلس در این باره تشکیل شده است.  
 
80 درصد تغییرات در استانداری ها و فرمانداری ها انجام شده است

وی هم چنین با بیان این که در حوزه استانداری ها و فرمانداری ها حدود 80 درصد تغییرات انجام شده است گفت: با این وجود کسانی که تجربیات مفیدی در مدیریت کشور داشته و با دولت نیز همگرا بوده اند برکنار نشده اند. ما از فعالیت های قانونی حمایت می کنیم چرا که همراهی وزارت کشور و استانداری ها موجب برگزاری بسیاری از جلسات سیاسی شده است.  
 
احتمال ایجاد باشگاه احزاب در کشور

رحمانی فضلی به دو جلسه گذشته خود با احزاب و تشکل های سیاسی اشاره و تصریح کرد: در این جلساتی که با نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی برگزار کردیم قرار گذاشتیم تا به خانه احزاب با دید صنفی نگاه کنیم البته در آن جلسات تاکید شد تا گروهی از جناح های مختلف پیگیر بازگشایی خانه احزاب شوند من خود نیز شخصا موضوع را پیگیری می کردم و در این زمینه معاون سیاسی سابق نیز شخصا موضوع را پیگیری می کرد بنابراین آمادگی داریم که در صورت به نتیجه نرسیدن بازگشایی خانه احزاب تشکیلات جدیدی را با نام دیگری همانند باشگاه احزاب ایجاد کنیم ما در واقع خانه احزاب صنفی می خواهیم و دلمان می خواهد کانونی برای اجتماع و اجماع احزاب وجود داشته باشد.  
 
رحمانی فضلی هم چنین اضافه کرد: احزاب بایستی آموزش موثر، کادرسازی در زمینه های مختلف در کشور داشته باشند هم چنین احزاب در چارچوب قوانین و در راستای کسب قدرت نیازمند حمایت مردم هستند که اگر با مطالبات مردم و در جهت حل مشکل آن ها هم سو باشند رضایت مردم را جلب کرده اند.  
 
رحمانی فضلی در ادامه به توضیحات یکی از دبیران کل حزبی اصلاح طلب مبنی براینکه شعار نه غزه نه لبنان شعار هیچ جریان سیاسی درون نظام نبوده است تصریح کرد: همه یکپارچه هستند و من هم این موضوع را تایید می کنم وزارت کشور آمادگی کامل خود را برای جلسات کارشناسانه و تخصصی احزاب و تشکل های سیاسی اعلام می کند.  
 
در این نشست صمیمی محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، علیرضا زاکانی دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، حسن غفوری فرد دبیر کل انجمن اسلامی ورزشکاران، حسین کمالی دبیر کل حزب اسلامی کار، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری، احمد کریمی اصفهانی دبیر کل اصناف و بازار، سید ابوالقاسم رئوفیان سخنگوی جبهه ایستادگی و دبیر کل جبهه ایران زمین، حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز، محمدجواد حق شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، مجید محتشمی دبیر کل حزب آزادی، احمد حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت، محسن روح الامینی، حسن بیادی، محمدرضا راه چمنی، حکیم جوادی دبیر کل انجمن شبه قاره هند و بسیاری دیگر از نمایندگان احزاب و هم چنین استانداران استان های کشور نیز حضور داشتند.


انتهای پیام /

برچسب ها: وزیر ، کشور ، نشست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار