جاذبه های گردشگری در دنیا/

زیباترین باغهایی که در دنیا میتوان دید 1

باغهایی در دنیا وجود دارند که دین عکس های آنها هم خالی از لطف نیست و میتوان لذت برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛



 باغ "تعمق کیهانی" (Cosmic Speculation)، اسکاتلند

این باغ 30 جریبی فقط یک روز در سال به روی عموم مردم باز است و مجموع ورودی ها برای حمایت و پشتیبانی از مراکز خیریه افراد سرطانی خرج می شود. این باغ روی زمین های پورتراک هاوس (عمارت قرن هجدهمی) ساخته شده است. خود باغ در سال 1989 تکمیل شد و طراحی آن را چارلز جنکز معمار انجام داد. در این باغ گویی کهکشان را سیر می کنید. طراحی بخش های کیهانی آن فوق العاده است و بیننده را مسحور می کند. دریاچه های دست ساز و فرم های زمینی این باغ کژدیسی های ناشی از حفره های سیاه را به ذهن می آورند.

 
 
وانگشیوآن (Wangshiyuan)، چین


باغ وانگشیوآن که کوچکترین باغ کلاسیک سوژو است، در طول 800 سال ساخته شده است و تا سال 1950 مالکیت خصوصی داشت تا اینکه به دولت اهدا شد. در سال 1958 این باغ به روی عموم مردم باز شد. با آنکه این باغ بسیار کوچک است ولی از سه بخش شگفت انگیز تشکیل شده است: مسکونی، مرکزی و باغ درونی. بخش مرکزی یک آبگیر کوچک دارد و باغ شب ها نیز باز است و نمایش های موزیک و اپرا در آن برگزار می شود. این باغ به خوبی سبک کلاسیک باغ های چینی را نشان می دهد که به عنوان قالب باغ Ming Hall در موزه متروپولیتن هنر نیویورک بکار گرفته شد و مدل مینیاتوری آن برای نمایشگاهی در پاریس در دهه هشتاد ساخته شد.
 
 

 باغ ماژورل (Jardin Majorelle)، مراکش

این باغ توسط ژاک ماژورل هنرمند طراحی شد که او این باغ را با گیاهانی با رنگ های هماهنگ که از سراسر دنیا آورده شد، پر کرد و دیوارهایش را به رنگ باشکوه "آبی ماژورل" رنگ کرد که این رنگ آبی، باعث می شود که رنگ سبز گیاهان زیباتر به چشم بیاید. این باغ در دهه چهل به روی عموم مردم باز شد و در دهه هشتاد فروخته شد و هتلی روی زمین آن ساخته شد. خوشبختانه یک جفت ناجی به نام های پی یر برژ و ایو سن لوران بدست آورد. این دو نفر باغ ماژورل را در سال 1980 خریدند و شروع به مرمت آن نمودند. حالا این باغ 300 گونه گل دارد و 20 باغبان از آن نگهداری و مراقبت می کنند.

 

 ویلا دِسته (Villa d’Este)، ایتالیا


ویلا دسته و باغ آن در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و مظهر سبک باروک ایتالیا است. این باغ تراس های متعددی دارد و پر از فواره های زیبا و مناظر نفسگیر است. کار روی این ویلا و باغ های اطراف آن توسط کاردینال ایپولیتو ایل دسته آغاز شد و تا زمان مرگش در سال 1572 ادامه یافت. کاردینال های دیگر کار دسته را ادامه دادند و به مرمت و زیباسازی آن پرداختند و مجسمه هایی از مجسمه ساز معروف یعنی برنینی در آن قرار دادند. در بیست سال گذشته مرمت های مداوم روی این باغ انجام شده و آخرین مرمت روی فواره ارگان انجام شد تا به شکوه قبلی اش بازگردد.

 

باغ های کوکنهوف (Keukenhof Gardens)، هلند


باغ های کوکنهوف که بخشی از املاک قلعه Teylingen هستند زمانی بیشه زار بودند. ولی در سال 1857 طراحی مجددی از سوی جان دیوید زوکر و پسرش لوئی پل برای این زمین ها صورت گرفت تا آن را تبدیل به باغی با چشم انداز انگلیسی نمایند. بهترین زمان برای بازدید از این باغ ها فصل بهار است. در این باغ ها همیشه نمایشگاه های گل برگزار می شود و اولین نمایشگاه در سال 1949 برگزار شد. پاویلیون اورانژ ناسوی این باغ هر هفته گل متفاوتی را به نمایش می گذارد و پاویلیون ویلم-الکساندر فقط به گل لاله (بیش از 600 گونه لاله) اختصاص یافته، و پاویلیون بئاتریکس در حال حاضر فقط ارکیده به نمایش گذاشته است. هزینه ورود به این باغ 15 یورو است و این باغ ها از بیستم مارس تا هجدهم مه امسال به روی عموم مردم باز هستند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، باغ ، سفر ، طبیعت ، زیبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار