هروی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

بررسی پرونده دانشجویان بورسیه در دولت‌های قبل/ وزیر علوم در پرونده بورسیه 3 هزار دانشجو کوتاهی کرده است

عضو کمیسیون آموزش مجلس، از ارائه پیشنهادی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر بررسی پرونده تمام بورسیه‌ها از گذشته تاکنون و در تمام دولت‌ها خبر داد و گفت: وزیر علوم در پرونده بورسیه سه هزار دانشجو کوتاهی کرده است.

"جواد هروی" نماینده مردم خراسان جنوبی و قائنات در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از پیشنهاد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مبنی بر بررسی پرونده تمام بورسیه‌ها از گذشته تاکنون و در تمام دولت‌ها خبر داد و گفت: این پیشنهاد با هدف بررسی وضعیت بورسیه‌ها در تمامی دولت‌های قبل ارائه شده است.

وی ادامه داد: ارایه پیشنهاد بررسی پرونده بورسیه‌ها در دولت‌های قبل برای اثبات حق‌طلبی و دوری از نگاه سیاسی به موضوع پرونده بورسیه‌ سه هزار دانشجو در دولت دهم است.

رئیس کمیته آموزش مجلس با بیان اینکه در تمامی دولت‌ها نخبگان علمی با داشتن شرایط می‌توانند از امکانات بورسیه تحصیلی استفاده کنند٬ افزود: در صورتی که تخلفی در روند پذیرش دانشجویان بورسیه صورت گرفته باشد، بی‌شک رشد علمی کشور از مسیر خود دور شده و اعتماد عمومی نیز کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون آموزش مجلس، تصریح کرد: استخدام و بکارگیری آن‌ها به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه‌های کشور غیر‌قانونی بوده و کمیسیون آموزش به جد پیگیر بررسی پرونده دانشجویان بورسیه برای جلوگیری از بروز دوباره چنین تخلفات علمی بوده و با هر نوع تخلفی در این حوزه به جد برخورد خواهد کرد.

هروی، تاکید کرد: بررسی پرونده‌های دانشجویان بورسیه دولت‌های قبل اعم از دولت‌های نهم و دهم و دولت کنونی در کمیسیون آموزش مجلس هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهد داشت و تمامی آن‌ها به دور از نگاه سیاسی مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت.

رئیس کمیته آموزش مجلس، افزود: وزیر علوم در این مسئله کوتاهی کرده و نگاه جدی به این پرونده در راستای توسعه علمی کشور است. 
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه  برخی از نمایندگان اعتقاد دارند پیش از این نیز تخلفاتی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: این موضوع  تخلفاتش محرز است، آن‌ها نیز باید این موضوع را پیگیری کنند، چرا که حرکت غیرقانونی در هر دولت و در هر زمانی تخلف محسوب شده و باید با آن برخورد کرد. 

گفتنی است، در دولت گذشته در میان 3000 دانشجویی که بدون آزمون بورسیه شده‌اند، بر اساس ادعای وزارت علوم در دولت یازدهم بیش از 1270 نفر شرایط و صلاحیت لازم را نداشته و خارج از روال بر صندلی دوره دکترا نشسته‌اند که البته این موضوع از سوی مسئولان امر در دولت سابق مورد تایید قرار نگرفته و در دست بررسی‌های بیشتر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار