ردپای وراثت در ریسه رفتن کودک

دیدن کودکی از شدت گریه به هر دلیلی، دچار کمبود و قطع شدن تنفس می‌شود برای هر پدرو مادری بسیار سخت و ناراحت کننده است. این حالت که ریسه رفتن، نام دارد شیوع چندانی ندارد. ولی آشنایی و علل و عوامل ایجاد کننده‌اش برای هر پدرو مادری ضروری است.

محمد غفرانی، فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر کودکی به هر علتی که یا ضربه باشد و یا درد و ... گریه کند و شدت گریه به حالتی باشد که برای چند ثانیه تنفس در کودک قطع شود و در اثر کمبود اکسیژن، کودک دچار کبودی یا رنگ پریدگی، تشنج ودر مواردی شل شدن بدن و گاهی سفت شدن بدن، شود این حالات و علائم ریسه رفتن کودک نام دارد. 

غفرانی ادامه داد: تاکنون با وجود مطالعات صورت گرفته، علت واقعی ریسه رفتن کودکان معلوم نشده است ولی در برخی موارد زمینه‌های خانوادگی دیده می‌شود. حالات ریسه رفتن معمولا در سنین  1 تا 2 سالگی دیده می‌شود و در اکثر موارد تا پایان 2 سالگی از بین می‌رود و در مورد خیلی نادر تا 5 سالگی هم وجود داشته و پس از آن خود به خود رفع می‌شود.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان تأکید کرد: اگر به دنبال ریسه رفتن کودک، حالات تشنجی به وجود آید و تکرار شود، نیاز به انجام آزمایشات و پیگیری‌های بیشتری تحت نظر پزشک متخصص مغز و اعصاب کودکان، است. 

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار