گردشگری در ایران/

دشت آفتابگیر ایران در بیله سوار + تصاویر

نام قديمی بيله سوار، «آران» به معنی دشت آفتابگير بوده است كه بعد ها آن را بيله سوار ناميده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛نام قديمی بيله سوار، «آران» به معنی دشت آفتابگير بوده است كه بعد ها آن را بيله سوار ناميده اند. بيله سوار در گوشه شمال شرقی آذربايجان و در جنوب رود ارس با فاصله ای حدود 50 كيلومتر از سمت خاور با دريای مازندران قرار دارد. مهم ترين صنايع دستی شهرستان بيله سوار گليم و جاجيم بافی است كه گليم جزو صادرات شهرستان محسوب می شود. بيله سوار مركز مهم بازرگانی بوده دارای گمرک فعالی است و به علت موقعيت گمركی و از نظر مبادلات بازرگانی ميان ايران و روسيه گسترش يافته است.

 


مکان های دیدنی و تاریخی
 
سواحل رودخانه قره سو که از جنوب به شمال شهرستان بيله سوار جريان يافته، از جمله گردشگاه هاي مهم مردم به شمار مي آيند.

 

مشخصات جغرافيايي

 
بيله سوار در گوشه شمال شرقی آذربايجان و در جنوب رود ارس با فاصله ای حدود 50 كيلومتر از سمت مشرق با دريای خزر قرار دارد. بيله سوار از قسمت مشرق و شمال شرق و جنوب شرق با خاک جمهوری آذربايجان مرز مشترک دارد و بلندی متوسط آن 90 متر از سطح درياست. رود بلغارچان از كنارش می گذرد.شهر بيله سوار مرکز اين شهرستان در 48 درجه و 22 دقيقه طول جغرافيايی و 39 درجه و 23 دقيقه عرض جغرافيايی قرار گرفته است. آب و هوای آن معتدل و مرطوب است. شهر بيله سوار در مسير راه اصلی گرمی – پارس آباد قرار دارد. از اين طريق 58 كيلومتر به سوی شمال غربی با پارس آباد و 56 كيلومتر به سوی جنوب غربی با گرمی فاصله دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۰۸:۳۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
سلام خسته نباشید
لطفادرخصوص وضعیت اسفبارکشت هندوانه های هورمونی وسرطانزا درمزارع دشت مغان که توسط کشاورزان غیربومی کشت میشود وباجان ومال مردم منطقه وحتی کشوربازی می شودگزارش تهیه کنید ومشکلات مردم منطقه مغان را به گوش مسئولین برسانید که چرا وزارت کشاورزی جلوی استفاده کشاورزان از سموم چینی وهورمون های رشدرانمیگیردکه سالانه چندین نفر رامبتلا به انواع بیماریها میکند.
آخرین اخبار