خارش و سوزش پوست از علایم مفصلی بیماری دیابت است

مبتلایان به دیابت باید درد و تورم در ناحیه مفصل‌ها و استخوانها را جدی بگیرند ضمن اینکه ممکن است بیماری‌های مفصلی با تظاهرات پوستی از جمله خارش، سوزش و قرمزی پوست نمایان شود.

معصومه اخلاقی ارتوپد و عضو انجمن دیابت ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه هم اکنون 2.5 درصد جمعیت کشور به دیابت مبتلا هستند که این جمعیت رو به رشد است و در سالهای آینده به 5 درصد می‌رسد اظهار داشت: ناراحتی‌ها مفصلی و استخوانی یکی از عوارض ناشی از ابتلا به بیماری دیابت است که به دلیل درگیری مفصلی با منشا عصبی حاصل می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر بروز برخی علائم ظاهری ناشی از ناراحتی‌های مفصلی ناشی از ابتلا به دیابت تصریح کرد: افراد مبتلا به دیابت باید هر گونه درد در ناحیه مفصل و استخوان‌ها را جدی بگیرند و بلافاصله به پزشک مراجعه کنند.

همچنین در هنگام بروز لرزش، گزگز یا مورمور شدن در اندامها، علائم پوستی از جمله قرمزی، خارش، ضایعات قرمز در ناحیه پوست و یا نازک شدن پوست از جمله علائم هشدار دهنده است.

اخلاقی یادآور شد: تورم شدید در ناحیه مفصل‌ها بویژه مچ پا از دیگر علائم مهم هشدار است که فرد مبتلا به دیابت باید آن را جدی بگیرد.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار