اراک

کاهش 67 درصدی تصادفات فوتی در طرح ترافیکی تابستانی استان مرکزی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی از کاهش 67 درصدی تصادفات فوتی در مرحله اول طرح انتظامی ترافیکی تابستانی خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، امیدی گفت : در چهار ماه نخست امسال میزان تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد و در مرحله اول طرح انتظامی میزان تصادفات فوتی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 67 درصد کاهش داشته است.همچنین در این مدت میزان مجروحان تصادفات جاده‌ای پنج درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: رتبه اول کشته‌شدگان با 55 درصد مربوط به عابرین پیاده و بعد از آن راکبین موتورسیکلت با 31 درصد بوده که اگر در این زمینه فرهنگ‌‌سازی شود شاهد کاهش بیش از 80 درصدی فوت‌شدگان حوادث جاده‌ای خواهیم بود.

امیدی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در چهار ماهه گذشته افزود : توقیف شش هزار و 182 دستگاه موتورسیکلت به دلیل ایجاد مزاحمت و عدم استفاده از کلاه ایمنی، توقیف 632 دستگاه خودرو با خلافی بالای یک میلیون تومان، اعمال‌قانون سه هزار و 815 دستگاه خودروی سنگین، برگزاری 30 کارگاه آموزشی برای 25ارگان و یک هزار و 480 نفر از کارمندان ادارات، برگزاری کلاس آموزشی ویژه 45 هزار و 500 نفر از همیاران پلیس، برگزاری دوره‌های آموزش آشنایی باآیین‌نامه ویژه 245 نفر از رانندگان مقصر و... بخشی از این اقدامات به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: در این مدت میزان تخلفات حادثه‌ساز هفت درصد و برخورد با خودروهای مزاحم 17 درصد رشد داشته است.
/

امیدی در ادامه از افزایش 68 درصدی خودروهای نو شماره طی چهار ماهه نخست سال جاری در سطح استان مرکزی خبر داد و افزود : این افزایش پلاک‌ها در حالی صورت گرفته است که هیچ تغییری در سطح زیرساخت‌ها صورت نگرفته است که اگر برای آن چاره‌اندیشی نشود ممکن است در آینده به چالش جدی ترافیکی مواجه شویم./ز

برچسب ها: کاهش ، تصادفات ، فوتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.