ورلد سوسياليست:

چشم‌انداز تیره زندگی کارگران در "آمریکا" / نابرابری اجتماعی و هزينه‌ها افزایش یافته است

ماه ژوئن گزارشی درباره چالش‌های مربوط به کار و زندگي در واشنگتن با عنوان "ترکيدن حباب" منتشر شد که حاکی از تشديد نابرابری اجتماعی و فقر در اين کلانشهر است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست،  ماه ژوئن گزارشي مشترک توسط مؤسسه سياست مالي واشنگتن، مرکز سياست اقتصادي مريلند و يک مؤسسه بررسي مالي درباره چالش هاي مربوط به کار و زندگي در واشنگتن با عنوان « ترکيدن حباب » منتشر شد که حاکي از تشديد نابرابري اجتماعي و فقر در اين کلانشهر است.

شمار متعددي از شاخص هاي اقتصادي در شهر واشنگتن که محل زندگي شمار زيادي از مقامات ميليونر دولتي است، کاهش يافته و اين در حالي است که هزينه هاي زندگي همچنان در اين شهر رو به افزايش است.

 احداث واحدهاي مسکوني گران قيمت، مرفه نشين شدن بخش عمده شهر واشنگتن و توسعه اراضي، خانواده هاي طبقه کارگر را مجبور به مهاجرت به حومه شهر کرده است، اين در حالي است که ميزان فقر در حومه شهر واشنگتن از سال 2008 تاکنون دو برابر شده است.

بر اساس گزارش مزبور، ميزان دستمزد و استخدام کارگران در واشنگتن در دوره بهبود اقتصادي کاهش يافته است. هم اکنون ميزان دستمزد کارگران در اين منطقه نابرابرتر از دستمزدها در ايالت هاي ديگر است.

در اين گزارش آمده است: چشم انداز زندگي کارگران کم درآمد در بخش هاي مختلف در واشنگتن بسيار تيره است.

"ديويد جيسون"، کارگر سابق بخش توليد فلزات است که يک سال است اخراج شده است. بسياري افراد مانند خود را مي شناسد که براي تقسيم و کاهش هزينه ها به همراه هشت يا نه نفر ديگر در يک آپارتمان زندگي مي کنند.

وي همچنين گفت: با مشکلات زيادي براي تامين معاش و پرداخت بدهي هاي خود رو به روست.

وي تصريح کرد: دموکرات ها و جمهوريخواهان تنها در جهت تامين منافع ثروتمندان فعاليت مي کنند.

"کريس جونز" ، يکي ديگر از شهروندان واشنگتن است که به علت هزينه هاي بالاي زندگي دو شغل دارد.

وي در اين باره گفت: آنها اين خانه هاي گرانقيمت را مي سازند و افرادي که استطاعت مالي زندگي در چنين خانه هايي ندارند، مجبور به ترک منطقه و مهاجرت به مناطق همجوار در مريلند مي شوند.

وي از شکست شوراي شهر واشنگتن براي جلوگيري از گسترش فقر در اين شهر ابراز تاسف کرد و گفت: اعضاي شوراي شهر فقط به يک چيز فکر مي کنند و آن هم کنگره است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار