رشت /

تخلیه و بارگیری بیش از 23 هزار تن کالا در بندر آستارا

با پهلوگیری 10 فروند کشتی تجاری در بندر چند منظوره آستارا در تیر ماه امسال23 هزار و 500 تن کالا در اسکله 140 متری این بندر تخلیه و بارگیری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛  رییس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا گفت: بندر آستارا که در 20 فروردین سال گذشته آغاز به کار کرده است ، پس از گذشت 15 ماه توانست امکان پهلوگیری و تخیله و بارگیری 10 فروند کشتی را در بهار امسال فراهم کند. رسول بهرامی ، با اشاره به ایجاد خط جدید دریایی بین بنادر آستارا و ماخاچ کالای روسیه خاطر نشان کرد : : با افزایش رفت و آمد شناورها تجاری در بندر آستارا در سه ماه آینده ، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر به 40 تا 50 هزار تن می رسد.

وی توسعه پایدار اقتصادی در این شهرمرزی و شمال ایران را از اهداف ساخت این بندر اعلام کرد و افزود: ورود کانتینرهای یخچالی جهت حمل محصولات باغی از نیازهای کشور بود که در این بندر تحقق یافته است.

رییس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا اظهار امیدواری کرد : در آینده نه چندان دور بندر آستارا همانند بنادر انزلی ، امیر آباد و نوشهر به یکی از بندرهای مهم شمال کشور تبدیل می شود.

بندر چند منظوره آستارا نخستین بندر بخش خصوصی در شمال ایران است که در زمینی به وسعت 60 هکتار و با توان تخلیه و بارگیری سه میلیون و 500 هزار تن کالا در سال طراحی شده که یک میلیون و 500 هزار تن آن با یک اسکله اختصاصی مربوط به تخلیه و بارگیری سوخت و مواد نفتی خواهد بود .



انتهای پیام /



برچسب ها: بارگیری ، بندر ، آستارا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.