علائم عاطفی و روانی که باعث افسردگی میشود

بدون تردید آرامش اولین شرط روان سالم است و در سایه آن می‌توان به شکل متعادلی به سایر امور زندگی و پیشرفت هم رسید. البته منظور از آرامش، آرامش نسبی و نداشتن دغدغه‌های متعدد و گاه فلج‌کننده است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، افسردگی یکی از بیماری های جدی می باشد، اما بسیاری از مردان و زنان افسردگی خود را نادیده می گیرند و یا از درمان آن دوری می کنند.

بررسی ها نشان می دهند، زودرنجی، کج خلقی و اوقات تلخی اشکال در فکر کردن و تصمیم گیری اعتماد به نفس پایین، خود سرزنشگری، و یا احساس اینکه دیگران نسبت به او انتقادهای ناعادلانه می کنند از علائم افسردگی هستند که افراد برای درمان خود باید ختما به فکر باشند و از پیشرفت بیماری شان جلوگیری کنند.

گفتنی است، احساس گناه و ناامیدی عقب نشینی از اجتماع، مثلا عدم علاقه به معاشرت و همراهی با دوستان اضطراب، مثلا احساس نگرانی بسیار زیاد و یا ترس از جدایی از پدر و مادر ،فکر کردن به مرگ و خودکشی نیز باعث ایجاد افسردگی های شدید می شوند و از بدترین حالت های روحی به شمار می آیند.

نتایج مطالعات نشان می دهند،ممکن است متوجه اثرات افسردگی بر خودتان نباشید و یا دوست نداشته باشید که خودتان و یا دیگران بدانند که شما افسرده هستید اما نادیده گرفتن افسردگی و پوشاندن آن با رفتارهای ناسالم باعث نمی شود که افسردگی از بین برود و برای درمان خود باید به پزشک مراجعه کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار