به بهانه آغاز مسابقات لیگ برتر؛

ما را به طراوت لیگ امید نیست

با شروع فصل جدید باید انتظار داشته باشیم به طور معمول کیفیت فوتبال لیگ با سال گذشته تفاوت داشته باشد چند عامل این انتظار را در ما به وجود می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، با توجه به اینکه  رقابت‌هاي جام جهانی انجام شده است به نظر می‌رسد برداشت‌های مربیان از جام جهانی می‌باید در کیفیت شکل و ظاهر فوتبال تاثیر گذاشته باشد.

آنچه که بیش از 64 بازی جام جهانی در کلاس‌های مختلف اتفاق افتاد اما آنچه به عنوان درس از جام جهانی آموختیم این مسئله است که تیم‌هایی که دارای نفرات با سنین بالا بودند نتوانستند فوتبال زیبا و به روزی را ارائه دهند شاید این برای فوتبال ما یک درس باشد.

با توجه به اینکه سن فوتبال ما در لیگ برتر بالاست و بازیکنان با میانگین سنی بالای 30 سال در لیگ بازی می‌کنند خود به خود این مسئله نشان دهنده آن است که هیچ مربی نمی‌تواند تفکرنوینی را به درون این فوتبال تزریق کند زیرا همچنان که همه دیدند در تفکر نوین بیشتر دویدن، به موقع دویدن، جابجایی‌های بسیار، تحرک و سرعت اساس فوتبال نوین است.



اما برگردیم به اطلاعاتی که از لیگ خودمان داریم امسال فقط علی کریمی از این لیگ خداحافظی کرده است.

سقف سنی بازیکنان همچنان 33- 34 سال خواهد ماند که این خود با قانون و با بخشنامه حتی به صورتی که فدراسیون اعلام نموده قابل حل نیست و فوتبال به این شکل جوان و پرطراوت نمی‌شود.

ریشه این طراوت در آن است که آنچنان آدم هاي فوتبال علمی، بازیکن پرورش مي‌دهند که بازیکنان در سنین 18 تا 19 سال کاملا در اندازه لیگ برتر باشند. اگر در لیگ برتر ما بازیکنان با سن 35 سال همچنان بازی می‌کنند به دلیل عدم رشد بازیکنان تولید شده در پایه‌ها است. اشکال را باید از آنجا جستجو کرد.

به هر حال عامل دوم که در چند سال گذشته در شروع فصل دیده می‌شود جابجایی گروهی است.

به عنوان مثال در شروع فصل دوازدهم پرسپولیس چند بازیکن مازاد اعلام کرد که همگی آنها در تراکتورسازی در فصل گذشته دیدیم. امسال تراکتورسازی همان گروه را مازاد اعلام کرد و مجددا آنها را در پیکان می‌بینیم.

در سپاهان هم گروه مازاد را در تراکتورسازی می‌بینیم به این ترتیب این چرخش ادامه دارد.



حال این سوال مطرح می‌شود که اگر پیراهن بازیکنی تغییر کند کیفیت لیگ هم تغییر پیدا می‌کند و یا کیفیت لیگ بالا و پایین می‌شود.

با توجه به اینکه بر همگان ثابت شده است که این جابجایی‌ها سطحی و بدون کیفیت است.

به نظر می‌رسد یکنواختی لیگ امسال هم ادامه داشته باشد و این ارابه خسته، فرتوت و بی‌طراوت یکسال دیگر همچنان کجدار و مریض به کار خود ادامه خواهد داد.

از این لیگ خسته، انتظار طراوت نیست یا به قول معروف ما را به طراوت لیگ امید نیست.
 
انتهای‌پیام/

برچسب ها: بهانه ، مسابقات ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۸:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۳
تفکر نوین بیشتر دویدن، به موقع دویدن، جابجایی‌های بسیار، تحرک و سرعت اساس
ادامه: دست مزد بالا گرفتن، تبانی کردن،قمپز در حد لالیگا....فوتبال نوین است.
آخرین اخبار