دندانهایی که باعث خفگی نوزاد می‌شوند

بعضی از کودکان با دندان متولد می‌شوند که به این دندان هایی که در بدو تولد در دهان کودک وجود دارد دندان‌های نوزادی می‌گویند.

دکتر محمدرضا بلورساز دبیر انجمن پزشکان کودک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: بعضی از کودکان با دندان متولد می‌شوند که به این دندان‌هایی که در بدو تولد در دهان کودک وجود دارد دندان‌های نوزادی می گویند که معمولا نادر است و علت مشخصی برای ایجاد آن ذکر نشده است.

دکتر بلورساز در ادامه افزود: دندان‌های نوزادی چنانچه تشخیص داده شد، باید کشیده شود زیرا در اثر لق شدن خطر آپسه شدن و رفتن به داخل ریه و در نتیجه خفه شدن نوزاد را دارد.

وی با بیان اینکه دندان های نوزادی تاثیری بر دندان‌ شیری ندارد، افزود: دندان شیری در کودکان بین 3 تا 20 ماهگی از دندان‌های جلو شروع شده، بعد نیش درآمده و سپس دندان‌های آسیا در می‌آیند و تا پایان 2.5 سالگی 20 دندان شیری در کودکان کامل می‌شود.

دکتر بلورساز خاطر نشان کرد: تب کردن، اسهال و شیر خوردن به علت دندان در آوردن اعتبار علمی ندارد و ممکن است کودک کمی تب کند و یا التهاب داشته باشد اما تب‌های بالا و علائم دیگر به علت دندان درآوردن نیست. 


انتهای پیام/

برچسب ها: نوزاد ، دندان ، تب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار