اعلام قوانین مربوط به باشگاه‌های فوتبال ساحلی

با تصویب آئین نامه جدید انضباطی، کمیته فوتبال ساحلی قوانین مربوط را به باشگاه‌های فوتبال ساحلی را اعلام کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، با توجه به ابلاغ آئین نامه جدید انضباطی فدراسیون فوتبال موارد مصوب شده جهت رعایت در مسابقات لیگ فوتبال ساحلی کشور به شرح زیر است و از این پس  کلیه مسابقات طبق شرایط اعلام شده برگزار می شود .

1.اگر بازیکن یا جانشین در مسابقات لیگ های کشوری و استانی وشهرستانی در مجموع در مرتبه اول سه اخطار و همان بازیکن در مرتبه دوم و به بعد ، دو اخطار دریافت نمایند به صورت طبیعی از مسابقه بعد محروم می شوند .

2.باشگاههای شرکت کننده فقط تا دو هفته قبل از برگزاری مسابقات می توانند به صلاحیت بازیکنان باشگاه های دیگر اعتراض نمایند در غیر اینصورت به محض شروع مسابقات اعتراض به صلاحیت بازیکنان پذیرفتنی نیست .

3.در جریان مسابقات فرصت تسلیم اعتراض به نماینده فدراسیون یا هیات فوتبال برای وضعیت بازیکنان حریف از حیث مجاز بودن برای مسابقه مانند حضور بازیکن محروم در زمین مسابقه و استفاده از بازیکنی که نام وی در فهرست بازیکنان ذکر نشده است از ابتدا تا دو ساعت بعد از پایان مسابقه می باشد و پس از آن هیچ اعتراضی پذیرفته نخواهد شد .

4.نماینده فدراسیون یا هیات ، باید حتی المقدور اعتراض به وضعیت بازیکن مورد نظر را در حضور یکی از مسئولین تیم مقابل دریافت نماید و اگر تیم مقابل محل مسابقه را ترک نموده باید تیم حریف را از این اعتراض آگاه  کنند.

5.اعتراض نسبت به صلاحیت بازیکنی که در طول فصل به عنوان بازیکن آزاد و سهمیه فیفا به یک باشگاه پیوسته ، در صورت وارد بودن اعتراض ، بدون اینکه غیرمجاز تلقی شود فقط می تواند مانع ادامه حضور وی در مسابقات شود.

6.به محض پایان مسابقات دیگر هیچ اعتراضی نسبت به صلاحیت بازیکنان حاضر در مسابقات پذیرفته نمی شود .

7.در صورتیکه فقط بازیکنان به صورت غیرمجاز در مسابقات شرکت نمایند در صورت اثبات ادعا نتیجه مسابقه با رعایت ماده 22 به سود تیم حریف تغییر می یابد .( بازیکن غیرمجاز در ماده 68 آئین نامه انضباطی تعریف شده است).

8.تعیین تکلیف مسابقاتی که به دلیل تاخیر در ورود تیم ها یا وقوع قهریه یا قطع برق یا عدم تهیه امکانات برگزاری مسابقه یا مهیا نبودن ورزشگاه ، برگزار نشود یا ناتمام بماند در صلاحیت کمیته برگزاری مسابقات بوده که در آن صورت کمیته مزبور می تواند در مورد چگونگی ادامه یا تکرار آن مسابقه یا بازنده کردن یک یا هر دو تیم تصمیم گیری نموده و در جدول مسابقات این تصمیمات را نیز با رعایت ماده 22 اعمال کند.

9.درصورتیکه ثابت شود موانع ایجاد شد عمدی بوده در آن صورت ، علاوه بر تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری مجدد یا بازنده نمودن متخلف ، کمیته برگزاری مسابقات ، مراتب را پس از احراز تقصیر ، جهت اعمال تنبیهات قانونی و جریمه نقدی مناسب به کمیته انضباطی گزارش خواهند کرد.

10.  بیان و طرح هرگونه اعتراض علنی به تصمیمات داوران و کمک داوران و داوران ذخیره در مصاحبه های قبل، حین و بعد از بازی چه در کنفرانس ها و چه در مصاحبه های رسانه ای توسط بازیکن ، جانشین و مقامات رسمی باشگاه ممنوع است در غیر اینصورت متخلف تا یک ماه از شرکت در مسابقات و هرگونه فعالیت رسمی محروم و تا یکصد میلیون ریال جریمه نقدی می شود .

11.  هرگونه ایجاد شائبه در اذهان عمومی به هر طریقی ، مبنی بر جانبداری تعمدی داوران از یک تیم یا بکاربردن الفاظی که شان و جایگاه تشکیلات رسمی داوران را زیر سوال می برد به تشخیص رکن قضائی مربوط باعث محرومیت تا دو ماه و جریمه نقدی تا یکصد میلیون ریال خواهد بود .

12.  هرگاه بازیکنی که به موجب رای قطعی ابلاغ شده با رعایت مواد 12و 13 توسط برگزاری کننده مسابقات محروم شده باشد و با اطلاع از مفاد رای در مسابقه رسمی شرکت کند کمیته انضباطی می تواند علاوه بر بازنده کردن تیم متخلف ، به مدت محرومیت قبلی بازیکن نیز یک جلسه اضافه کند.

13.  اگر محرومیت با جریمه نقدی همراه باشد پایان و رفع محرومیت موکول به پرداخت جریمه نقدی است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار