طرح کرامت و سلامت محیط کاری در منطقه15 اجرا می‌شود

شهردار منطقه 15 گفت:اجرای طرح کرامت و سلامت محیط کار ویژه بانوان و آقایان با توجه به پرهیزاز اعمال هر گونه محدودیتی در محیط‌های کار، چه خصوصی و چه دولتی امری الزامی است.

 دکتر علی اکبر انجمنی شهردار منطقه 15 در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: تفکیک جنسیت در محیط‌های کار در کشور تمام اداره‌ها به ویژه دولتی وخصوصی زمینه‌ساز یک محیط سالم است.

وی ادامه داد: در یک جامعه اسلامی با یک هویت اسلامی ما باید دنبال یک فضای سالم اسلامی ،اجتماعی و سیاسی در چار چوب قانون که اصل آن شرع است،باشیم.

شهردار منطقه 15 اظهار داشت: تا کنون طرح‌های مشابه با این طرح بعد از انقلاب اسلامی داشته‌ایم ،شامل استفاده از چهار رنگ مختلف در وزارت خانه‌ها، استفاده از چادر در برخی از سازمان‌ها،تفکیک مسافران در حمل و نقل عمومی،احداث و راه‌اندازی بوستان‌های بانوان از جمله بوستان پردیس بانوان منطقه 15با مساحت 27 هکتار که متعلقبه بانوان است واین امر اهمیت جایگاه بانوان در جامعه اسلامی را نشان می دهد.

 وی با اشاره به اقدامات اجرایی این طرح افزود: ساماندهی کارکنان خانم و آقا، انتقال و جابه‌جایی کارمنداندر حوزه‌های مختلف درصورتی که اگر در یک اتاق یک خانم ،چهار آقا و بالعکس وجود داشته باشد آنها در آن حوزه جابه‌جا می‌شوند، ایجاد محیط سالم از نظر روحی و روانی ،اجرای این طرح از ابتدای سال93جلوگیری از استقرار یک خانم و آقا در یک فضای نامناسب،پیشگیری از استخدام بانوان در دفاتر شهردار،معاونان،مدیران و حوزه‌های مختلف و استخدام کارمند آقا بنابر شرایط لازم از اقدامات اجرایی این طرح است.

دکتر انجمنی خاطرنشان کرد: این طرح از سال 85 دز طرح‌های مختلف دردست اجرا است. شورای شهر خبرنگاران در حوزه جامعه‌شناسی و سلامت اجتماعی ،شورایاری محلات،حوزه‌ها و اداره‌‌‌‌‌‌‌های مختلف شهرداری مشارکت و همکاری دارند.

خانواده‌های معظم شهدا ،ایثارگر و جانبازان استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند و 20سرای محله یا همکاری و نظارت شورایاری‌های محلات 20گانه بررسی خواهد شد.

انتهای پیام /
برچسب ها: طرح ، گرامت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار