میران زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

پلمپ 18 واحد آلاینده آب و خاک و هوا /24 مورد جلوگیری از تخریب ارضی ملی

فرمانده‌ یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری 123 متخلف خبر داد.

 میران زاده،فرمانده گیان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،در تشریح عملکرد یگان در 4 ماه اخیرگفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 3 مورد شکار غیرمجاز پرندگان ،7 مورد شکار غیرمجاز پستانداران از جمله قوچ و میش وحشی 2 مورد خرید و فروش اینترنتی 4 مورد شروع به شکار گزارش شده است.

وی اشاره به زنده‌گیری حیات وحش اظهار داشت:عده‌ای سود‌جو با زنده‌گیری حیوانات و جدا کردن آنها از طبیعت سهمی در فروش آنها داشتند که در این زمینه 61 مورد زنده‌گیری پرندگان از مراکز خرید و فروش حیوانات و مبادی مردمی و همچنین 11 مورد زنده‌گیری پستانداران گزارش شده که با حضور به موقع ماموران حیات وحش پس از تیمارشدن در زیستکده خود رها سازی شدند.

فرمانده یگان حفاظت استان تهران با اشاره به 17 مورد تعلیف غیر مجاز دام تصریح کرد:خوشبختانه طی این مدت تنها یک مورد آتش‌سوزی داشتیم که با تلاش محیط بانان و نیروهای محلی اطفاء شد همچنین در 24 مورد از تخریب اراضی جلوگیری شد و برای متخلفان پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند و با حکم قضایی نیز 18 واحد آلاینده پلمپ شدند.

میران زاده با اشاره به کشف و ضبط وسایلو اروات شکار اضافه کرد:یک قضیه سلاح غیرمجاز  
8 قبضه سلاح شکاری مجاز 15 عدد قلاب ،9 رشته تور ،14دستگاه دوربین صحرایی و 39 فشنگ و تعدادی چاقو از جمله وسایل بوده که از شکارچیان کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به دستگیری 123 مختلف خاطرنشان کرد: در مجموع 98 فقره پرونده تشکیل شده که از این تعداد 17 پرونده مختومه 4 پرونده حکم برائت گرفته و 77 پرونده همچنان از جریان است.

شایان ذکر است صدر وزبان وارده به محیط زیست بالغ بر 566/769/600 میلیون ریال است که 309/394/000 میلیون ریال آنها وصول شده است.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 

برچسب ها: عملکرد ، آلاینده ، آب ، تخریب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار