در معاملات امروز؛

بهای نفت خام در بازار آسیا کاهش یافت

در حالی که معامله‌گران منتظر انتشار تازه‌ترين گزارش درباره ذخاير نفت خام آمريکا هستند، بهای نفت خام در معاملات روز چهارشنبه بازار آسيا کاهش يافت.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وال استریت ژورنال، در حالي که معامله گران منتظر انتشار تازه ترين گزارش درباره ذخاير نفت خام آمريکا هستند- که ميزان تقاضا را در اين کشور که بزرگترين مصرف کننده نفت خام جهان است تعيين مي کند- بهاي نفت خام در معاملات روز چهارشنبه بازار آسيا کاهش يافت.

بهاي هر بشکه نفت خام وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه سپتامبر شش سنت کاهش يافت و هر بشکه از اين نوع نفت در برابر 100 دلار و 91 سنت به فروش رسيد.

هر بشکه نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه سپتامبر نيز با 34 سنت کاهش قيمت در برابر 107 دلار و 38 سنت به فروش رسيد.

ديويد لنوکاس، تحليلگر مؤسسه فات پرافيت در سيدني گفت: با توجه به اينکه سرمايه گذاران توجه خود را به آمار و ارقام مربوط به ذخاير نفت خام آمريکا که قرار است امروز منتشر شود معطوف کرده اند، بهاي نفت خام هم اکنون کاهش يافته است.

بر اساس نظرسنجي روزنامه وال استريت ژورنال از تحليلگران، احتمال مي رود ذخاير نفت آمريکا در هفته منتهي به بيست و پنجم ژوئيه به طور ميانگين يک ميليون و 800 هزار بشکه کاهش يافته باشد.

اين در حالي است که پيش بيني مي شود ذخاير بنزين آمريکا 800 هزار بشکه افزايش يافته باشد. احتمال مي رود ديگر فرآورده هاي نفتي آمريکا از جمله نفت حرارتي و گازوئيل نيز يک ميليون بشکه افزايش يافته باشد.

به گفته لنوکاس، کاهش نگراني ها از اينکه تحريم هاي جديد اتحاديه اروپا بر روسيه از جمله بر شرکت دولتي روس نفت صادرات انرژي اين کشور را تحت تاثير قرار دهد، بهاي نفت را تحت تاثير قرار داد.

وي گفت: احتمال نمي رود تحريم هاي اعمال شده بر روسيه تاثير فوري يا کوتاه مدت بر عرضه نفت در جهان داشته باشد.

دزموند چوآ، تحليلگر بازار در مؤسسه سي ام سي مارکتز در سنگاپور گفت سرمايه گذاران مشتاقانه منتظر انتشار آمار مربوط به رشد اقتصادي آمريکا در سه ماهه آويل تا ژوئن، و تازه ترين بيانيه بانک مرکزي آمريکا در خصوص سياست هاي اين بانک هستند.

در حالي که انتظار مي رود سياستگذاران نرخ بهره بانکي را همچنان پايين نگه دارند و برنامه هاي مشوق اقتصادي را بيش از پيش کاهش دهند، سرمايه گذاران  منتظر نشانه اي تشديد فوري سياست هاي فوري هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت ، نفت خام ، بازار آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار