تسلط‌ گرا باشید

تسلط‌ گرا بودن یکی از مهارتهای مهم برای غلبه بر اضطراب منفی ما است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اضطراب زمانی مشکل آفرین است که شما بدون دلیل موجه احساس ناراحتی و تنش می‌کنید، که در نتیجه شما بی‌جهت دچار رنج و عذاب می‌شوید زیرا بدن و ذهن و شما برای رفع خطر و تهدیدی که به طور اشتباه برای خود ایجاد کرده‌اید برانگیخته می‌شوند. مهارتهای زیادی برای مقابله با اضطراب منفی وجود دارند که یکی از این مهارت‌ها تسلط‌گرا بودن است.

بر همین اساس زهرا مومنی روانشناس در این باره اظهار داشت: افراد تسلط‌گرا انرژی خود را برای کسب و توسعه مهارت‌ها صرف می‌کنند و مشکلات را به تجارب آموزنده مبدل می‌کنند. این نوع نگرش‌ها نسبت به چالش‌ها و مشکلات زندگی در مقابل عمل‌گرایی قرار دارند که اولین هدف در عمل‌گرایی اجتناب از اشتباه کردن است.

وی خاطرنشان کرد: تسلط‌گرا بودن مستلزم دو چیز است اول باید توجه خود را به کاری که در پیش‌رو دارید متمرکز کنید و از تردید‌ها و سایر عقاید منفی که مزاحم عملکرد بهتر شما هستند،‌ اجتناب کنید. دوم؛‌ باید به تکلیف به عنوان یک چالش نگاه کنید و از شکست نهراسید و با حفظ تمرکز خود سعی کنید بر خویشتن مسلط باشید.

گفتنی است به غیر از تسلط‌گرایی مهارت‌های مهم دیگری برای غلبه برای اضطراب منفی شما وجود دارد که در این زمینه بهتر است از راهنمایی‌های متخصصان و افرادی که در این زمینه آگاهی دارند کمک بگیرید.

گزارش از ایده مفرح

انتهای پیام/
برچسب ها: اضطراب ، تسلط ، غلبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقا
۱۱:۰۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
وراثت مهمترین و بعد تربیت دوران کودکی عوامل ساختار روانی انسان میباشند. اگه با چند مطلب شفاهی بشود همه را درمان کرد باید همه سالم باشند.
آخرین اخبار