حذف گاو از چرخه زندگی به صرفه است

مطالعه تازه‌ای نشان می‌دهد که تولید گوشت گاو حدود ده بار برای محیط زیست زیان‌بارتر از تولید سایر انواع گوشت مثل خوک، مرغ، تخم مرغ یا لبنیات است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، مطالعه تازه‌ای نشان می‌دهد که تولید گوشت گاو حدود ده بار برای محیط زیست زیانبارتر از تولید سایر انواع گوشت مثل خوک، مرغ، تخم مرغ یا لبنیات است. 
 
دانشمندان در آمریکا نیازمندی‌های زیست محیطی برای تولید گوشت گاو که پرمصرف‌ترین پروتئین در آمریکاست را اندازه گیری کردند. 
 
کارشناسان می‌گویند پرورش گله های گاو هم زمین خیلی بیشتری می‌خواهد و هم آب خیلی بیشتری بنابراین اگر دقیق تر بخواهید به ترتیب ۲۸ و ۱۱ برابر یعنی پرورش گاو مساحتی ۲۸ برابر سایر انواع حیوانات می‌خواهد. 
 
درحالی که از دیرباز معلوم بود گوشت گاو تاثیر زیست محیطی بیشتری از سایر گوشت‌ها دارد، نویسندگان مطالعه تازه می‌گویند که برای اولین بار این تاثیر را به شکل قیاسی اندازه گیری کرده اند. 
 
دانشمندان از داده‌های وزارت کشاورزی آمریکا که از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ جمع آوری شده بود برای محاسبه میزان منابع لازم برای تغذیه دام و طیور استفاده کردند. 
 
گاو علاوه بر مصرف بیشترین زمین و آب، پنج بار بیشتر گاز گلخانه‌ای تولید می‌کند و مصرف نیتروژن آن هم شش بار بیشتر از تولید تخم مرغ یا گوشت مرغ است. 
 
پروفسور اشل از کالج بارد نیویورک سرپرست این مطالعه گفت که می‌توان مصرف کننده‌ای ملاحظه گر بود و رژیم غذایی را با توجه به تاثیر زیست محیطی آن انتخاب کرد بی آنکه مجبور باشیم کاملا از محصولات حیوانی پرهیز کنیم. 
 
وی افزود که حذف گوشت گاو و جایگزین کردن آن با آلترناتیوهایی مثل تخم مرغ می‌تواند باعث بهبود محیط زیست شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاو ، گوشت ، پروتئین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ارمین
۱۸:۴۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۳
باشه دیگه پرورش نمیدیم.