رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی:

"بورس کالا" حرکتی رو به جلو برای فروش محصولات کشاورزی است

نورانی گفت: بورس کالا با توجه به جایگاه خاصی که برای فروش محصولات کشاورزی مهم و استراتژیک دارد، حرکتی رو به جلو برای نزدیک شدن به قیمت‌‌های جهانی محسوب می‌شود.

رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بورس کالا با توجه به جایگاه خاصی که برای فروش محصولات کشاورزی مهم و استراتژیک دارد حرکتی روبه جلو برای نزدیک شدن به قیمت جهانی محسوب می‌شود.

وی در ادامه افزود: کشاورزان با نگاه به تابلو بورس و باتوجه به شرایط اقلیمی جغرافیایی که محصولات کشاورزی دارند تولیدات خود را برای کشت انتخاب می‌کنند تا دچار ضرر نشوند وگرنه قیمت آنچنان تأثیری بر روی تولیدکنندگان نمی‌گذارد.
 
این رئیس اتحادیه با اشاره به ورود محصولات باغی از جمله پرتقال و سیب به بورس تصریح کرد: پرتقال و مرکبات دیگری که آسیب دیدگی شدید از برف دیده‌اند چگونه وارد بورس خواهند شد ولی سیب به دلیل مزیت نسبی که کشور در تولید این محصول دارد می‌تواند روی تابلو قرار بگیرد زیرا تمام ارقام مختلفی تولید این محصول را داریم.

نوری با بیان اینکه ورود محصولات باغی باید با شرایطی در بورس کالا عرضه شود، اضافه کرد: اندازه‌ سایز بسته‌بندی و همچنین قیمت باید تغییر کند تا محصولات باغی در بازارهای جهانی مورد استقبلا قرر بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار