یادآوری از جنگ جهانی اول

جنگ جهانی اول توسط مدل عروسکی مادربزرگ غول پیکر باردیگر در یادها زنده شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از مترونیوز: شاید این واضح‌ترین و بهترین روش برای یادآوری جنگ جهانی اول نباشد ولی مدل‌های خیلی بزرگ عروسکی در حال راهپیمایی در طول خیابان‌های لیورپول نظر صدها هزار بیننده را به خود جلب کرد و مورد ستایش بسیار قرار گرفت.
 
خاطرات حادثه بزرگ ماه آگوست سال 1914 میلادی توسط شمایل پیرزنی به طول 7/3متر و وزن 4 تن که در کنارش یک دختر کوچولو و سگی به نام زولو قرار داشت بار دیگر در یادها زنده شد. 



این مدل‌های عروسکی بازگوی قصه دوستانی در لیورپول است که در یک خیابان و یک اداره مشغول زندگی و کار بودند و داوطلبانه در ارتش جنگ جهانی اول شرکت کردند. این نام‌نویسی روز 31 اگوست سال 1914 در مرکز خیابان جرج لیورپول آغاز شد و تا ساعت 10 صبح آن روز در حدود 1000 نفر ثبت نام کرده بودند.
 
حدود 100 سال پس از آن واقعه، مدل‌های عروسکی از آن افراد، توجه جمعیت 100 هزار نفری را که به قصد بازدید به این شهر آمده بودند به خود جلب کرد. این مدل‌ها ساخته شرکت فرانسوی تئاتر خیابانی رویال دلوکس است. 

در یک نقش‌آفرینی دوباره برای یادآوری خاطرات جنگ تعدادی از بازیگران در نقش سربازان نام‌نویسی شده در هنگام وقوع جنگ ظاهر شدند. در پایان این شورش‌ها درسال 1918 در حدود 2800 تن از این دوستان لیورپولی کشته شده و این مسئله خشم عموم را نسبت به جنگ برانگیخته بود. 

در چهارم آگوست گروه‌های برگزار کننده مراسم یاد بود در لندن و گلاسکو و بلژیک باحضور تعدادی از سیاستمداران اروپایی و خانواده سلطنتی، مراسمی برای بزرگداشت و یادبود از این واقعه تاریخی برپا کردند. 

بانک لیبر در حدود5 میلیون پوند به نگهداری، تعمیر و حفاظت از مقبره‌ها و یادبودهای جنگ جهانی اول در بریتانیا و سایر نقاط اختصاص خواهد داد. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: جنگ ، جهانی ، اول ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.