بسته خبری/ نمایندگان خانه‌ملت مطرح کردند

طرح دوفوریتی مجلس برای کمک مستقیم به ملت مظلوم فلسطین/ تسلیح همه ملت فلسطین یک راهبرد کلان است

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام‌معظم‌ رهبری در خطبه‌های نماز عیدفطر؛ بر لزوم تحقق‌بخشیدن به منویات رهبری و حمایت از مردم فلسطین و غزه تاکید کردند.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام‌معظم‌ رهبری در خطبه‌های نماز عیدفطر؛ بر لزوم تحقق‌بخشیدن به منویات رهبری و حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاکید کردند.


کوثری: طرح دوفوریتی مجلس برای کمک مستقیم به ملت مظلوم فلسطین

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه‌اش پس از تعطیلات یک طرح دوفوریتی را برای کمک مستقیم به مردم مظلوم غزه ارائه می‌دهد.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز عید سعید فطر مبنی بر ضرورت تجهیز و تسلیح ملت مظلوم فلسطین گفت: نبردی جاری میان رژیم غاصب صهیونیستی و ملت فلسطین یک نبرد نابرابر است و ملت فلسطین و ساکنین غزه با محاصره ۳۶۰ درجه‌ای واقعا مظلوم واقع شده‌اند و رژیم صهیونیستی هم با بیرحمانه‌ترین شکل ممکن این مردم مظلوم را بمباران می‌کند.  
 
وی با اشاره به راهکار کمیسیون متبوعش برای جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تجهیز ملت فلسطین، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه‌اش پس از تعطیلات یک طرح دوفوریتی را برای کمک مستقیم به مردم مظلوم غزه ارائه می‌دهد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به امکانات محدود دفاعی و تسلیحاتی ملت فلسطین تصریح کرد: اگرچه مقاومت فلسطین با تعدادی موشک موفق شده است چندین شهر صهیونیست‌نشین را هدف قرار دهد، اما ملت فلسطین برای دفاع در برابر انواع موشک‌ها، بمب افکن‌ها و بالگردهای رژیم غاصب صهیونیستی چندان مجهز نیست.  
 
کوثری با اشاره به سکوت حیرت‌آور سازمان ملل و سایر مجامع بین‌المللی در خصوص فاجعه غزه، گفت: شورای امنیت سازمان‌ملل متشکل از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی است، بنابراین سکوت سازمان ملل و سایر مجامع بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر طبیعی است.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری مسئله کمک به ملت مظلوم فلسطین و تجهیز و تسلیح کرانه باختری را مطرح می‌کنند، به خاطر این است که از حجم فشار به ملت مظلوم فلسطین کاسته شود و شرایط دفاع در برابر حملات سبعانه صهیونیست‌ها برای این ملت مظلوم فراهم شود.

حقیقت‌پور: آتش‌بس باید تأمین‌کننده منافع مردم غزه و بازدارنده از تجاوز مجدد اسرائیل باشد

در ادامه؛ نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر تأمین سلاح لازم برای مقاومت و بازگشایی گذرگاه رفح توسط مصر، گفت: باید آتش بسی قبول شود که تأمین‌کننده منافع مردم غزه باشد و اجازه تجاوز مجدد را به اسرائیلی‌ها را ندهد.

منصور حقیقت‌پور نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این زمینه به خبرنگار باشگاه خبرنگاران، درباره تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تجهیز و تسلیح ملت فلسطین و مجازات سران رژیم صهیونیستی اظهار داشت: یکی از نیازهای واقعی مردم منطقه و فلسطین تأمین سلاح لازم برای مقاومت است که رهبر معظم انقلاب برای غزه و کرانه باختری مطرح کردند.   
 
وی افزود: باید به فلسطینیان و همه مسلمانان کمک شود تا مردم منطقه مسلح شده و مردم فلسطین بتوانند در این وانفسای شرایط منطقه که هیچ دولت اسلامی بجز جمهوری اسلامی ایران حاضر نیست حمایت جدی کند، از خود دفاع کنند.   
 
نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در خانه ملت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری به سکوت حاکم بر مجامع بین المللی اشاره کردند که یکی از سکوت‌های مرگبار و زشتی است که متأسفانه تا به حال دیده شده و این مجامع حاضر نیستند رژیم اشغالگر قدس را محکوم کنند.   
 
حقیقت‌پور افزود: قصور کشورهای اسلامی این است که می‌توانند کاری کنند و نمی‌کنند، مانند مصر که می‌تواند گذرگاه رفح را باز کند و ما از این طریق دارو، غذا و سایر نیازمندی‌های مردم را برسانیم، متأسفانه دیده می‌شود.   
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت کلمه، گفت: تأکید ایشان بر حفظ وحدت کلمه در خصوص دفاع از فلسطین با وجود همه مشکلات و اختلاف سلیقه‌ها که در جهان اسلام وجود دارد، یعنی این موضوع را به عنوان یک خط قرمز مطرح کردند که کشورهای مسلمان به خود آمده و وظیفه انقلابی و قانونی خودشان را در قبال فلسطین انجام دهند.   
 
حقیقت‌پور در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما درباره وضعیت غزه و جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی چیست، اظهار داشت: این تجاوزات ددمنشانه زشتی است که فارغ از هرگونه نگاه به قوانین و مقررات بین‌المللی برای نسل‌کشی و نابودی یک ملت انجام می‌شود.   

وی افزود: جا دارد که واقعاً جهان اسلام بتواند یک تفاهم اصولی را برای دفاع از فلسطین داشته باشند.   
 
نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در خانه ملت در پاسخ به این سؤال که با توجه به حمایت مردم غزه از مقاومت، آتش بس مطرح شده از طرف اسرائیل چگونه ارزیابی می‌شود، گفت: باید آتش بسی قبول شود که تأمین کننده منافع مردم غزه باشد و اجازه تجاوز مجدد را به اسرائیلی‌ها ندهد.   
 
وی اظهار داشت: این آتش بس باید محاصره سخت صورت گرفته را بشکند و مردم غزه آزاد باشند که چه از طریق دریا و چه از طریق گذرگاه رفح، تردد و تماس داشته باشند.   
 
حقیقت‌پور خاطرنشان کرد: آتش بس مذکور باید بازدارنده باشد تا اسرائیلی‌ها دیگر نتوانند از این اقدامات صورت دهند.


دواتگری: پاسخ رژیم صهیونیستی فقط از طریق مقاومت داده می‌شود/ آتش‌بس به نفع اسرائیلی‌هاست

هم‌چنین؛ درعضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: لازمه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، تسلیح مردم فلسطین و نه تنها نوار غزه بلکه کرانه باختری برای مبارزه همه جانبه با این رژیم اشغالگر بوده و آتش‌بس بیشتر می‌تواند به نفع رژیم صهیونیستی برای بازسازی خود باشد.

مهدی دواتگری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، درباره تأکید مقام معظم رهبری بر تجهیز و تسلیح ملت فلسطین و مجازات سران رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: در دهه‌های اخیر نشست‌های بسیاری تحت عنوان مذاکرات صلح خاورمیانه و فلسطین وجود داشته، اما هیچ‌کدام خروجی نداشت و این مذاکرات بیشتر پوششی برای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی بوده است.  
وی افزود: انتفاضه اول و دوم و امروز انتفاضه سوم، نمادی از نقش مردم فلسطین در پیگیری مطالبات خودشان است.  
 
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در خانه ملت تصریح کرد: این موضوع نشان می‌دهد که مردم فلسطین نباید در انتظار نجات آن‌ها از سوی کشورهای غربی و مدعی حقوق بشر و کشورهای مرتجع عربی باشند، بنابراین باید سرنوشت خود را به دست خودشان داشته باشند.  
 
دواتگری تأکید کرد: پاسخ رژیم صهیونیستی فقط از طریق مقاومت داده می‌شود که لازمه آن تسلیح مردم فلسطین و نه تنها نوار غزه، بلکه کرانه باختری برای مبارزه همه جانبه با رژیم اشغالگر قدس است.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در پاسخ به این سؤال که وضعیت غزه و جنایات رژیم صهیونیستی را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: ما روز به روز شاهد گسترش جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه هستیم و می‌بینیم که حقوق بشر به راحتی زیرپا گذاشته می‌شود و مدعیان حقوق بشر هیچ‌گونه اقدام عاجلی را برای جلوگیری از تداوم این جنایت‌ها به‌کار نمی‌گیرند.  
 
وی افزود: این مدعیان سعی می‌کنند پرستیژ حمایت از حقوق بشر را در حد سخنرانی و اظهارنظر داشته باشند، اما اقدامات عملی در این خصوص انجام نمی‌دهند.  
 
نماینده مردم مراغه و عجب شیر در خانه ملت، اظهار داشت: شورای امنیت سازمان ملل و دیوان کیفری بین المللی در این زمینه می‌توانند نقش کلیدی داشته باشند، اما در سکوت محض به سر می‌برند، بنابراین ما نباید امیدی به این مجامع و کشور‌ها داشته باشیم و مردم فلسطین باید سرنوشت خود را خودشان رقم بزنند.  
 
دواتگری در پاسخ به این سؤال که با توجه به حمایت مردم غزه از مقاومت، آتش‌بس مطرح شده از سوی اسرائیلی‌ها چگونه ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: این آتش‌بس بیشتر برای این است که رژیم صهیونیستی خودش را بازسازی کند.  
 
وی افزود: در مورد گنبد آهنین که اسرائیلی‌ها تصور دیگری داشتند، می‌بینیم که بیش از ۱۰۰۰ موشک به سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده، لذا این آتش‌بس بیشتر می‌تواند به نفع رژیم صهیونیستی باشد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره اینکه آتش‌بس مذکور باید به نفع منافع مردم غزه و بازدارنده‌ از تجاوزات مجدد اسرائیلی‌ها باشد، خاطرنشان کرد: بدون تردید همین‌طور است و ما معتقدیم که بایستی همین شرایط ادامه پیدا کند تا مردم فلسطین به حقوق خود برسند.

جوکار: تسلیح همه ملت فلسطین یک راهبرد کلان است

در پایان؛ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مقام معظم رهبری تجهیز و تسلیح همه ملت فلسطین را در برابر حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی به عنوان یک راهبرد کلان مطرح کرده‌اند.

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه‌های عید سعید فطر مبنی بر ضرورت تجهیز و تسلیح ملت مظلوم فلسطین گفت: امروز مبارزه مردم فلسطین به یک مرحله دیگری رسیده است، یعنی ملت فلسطین فاز تهاجم را برای رسیدن به نقطه مطلوب آغاز کرده است و لذا بر ما لازم است تا ملت فلسطین را در برابر رژیمی که از تمام امکانات مشروع و نامشروع بهره می‌برد تجهیز و تسلیح کنیم.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بیانات چندی پیش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تسلیح کرانه باختری اظهار داشت: مقام معظم رهبری تجهیز و تسلیح همه ملت فلسطین را در برابر حملات ظالمانه رژیم صهیونیستی به عنوان یک راهبرد کلان مطرح کرده‌اند.  
 
جوکار در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به نمایندگان کشورهای اسلامی جهت پرهیز از سیاسی‌کاری در موضوع فلسطین تصریح کرد: آن دسته از کشورهای اسلامی که در برابر حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به مردم مظلوم غزه سکوت اختیار کرده‌اند در این جنایت، شریک‌جرم صهیونیست‌ها محسوب می‌شوند و سکوتشان به مثابه خیانت به مسلمانان است.  
 
وی در ادامه به بحث مسدود بودن گذرگاه رفح هم گریزی زد و بیان داشت: کشور مصر باید با بازکردن گذرگاه رفح اجازه دهد تا تجهیزات و امکانات بهداشتی و درمانی به مردم محصور و جنگ زده غزه برسد.  
 
نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با انتقاد از سکوت مرگبار مجامع جهانی به خصوص سازمان ملل در بحث فاجعه غزه، گفت: سکوت مجامع جهانی نشان می‌دهد که مسلمانان خودشان باید با همکاری و اتفاق نظر در موضوع فلسطین زمینه کمک رسانی به این ملت مظلوم و تجهیز و تسلیح مقاومت فلسطین را فراهم کنند.  
 
جوکار در ادامه با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر رد آتش بس تحمیلی به ملت فلسطین اظهار داشت: در حال حاضر رژیم صهیونیستی بیش از هر زمان دیگری به آتش بس نیاز دارد تا هم افکار عمومی دنیا را منحرف کند و هم از فشار بر روی شهروندانش که در حال ترک سرزمین‌های اشغالی هستند، بکاهد.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امروز موقعیت خوبی فراهم آمده است تا جهان اسلام با حمایت از جنبش‌های آزادی خواه فلسطینی همچون حماس و جهاد اسلامی نابودی رژیم صهیونیستی را رقم بزند که البته تحقق این مهم در گرو همکاری همه جانبه همه کشورهای اسلامی است.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار