پس از تهدید مسیحیان موصل عراق؛

داعش، مسیحیان سوریه را هم اخراج می‌کند

پس از تهدید مسیحیان موصل عراق ،گروه تروريستي "داعش" همچنان در حال آواره کردن مسيحيان از مناطق مختلف سوريه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، گروه تروريستي "داعش" همچنان در حال آواره کردن مسيحيان از مناطق مختلف سوريه است.

 داعش پیش از این نیز احکام سختگیرانه ای برای مسیحیان سوریه به خصوص در استان رقه صادر، و آنها را مجبور به پرداخت "جزیه" یا خروج از شهر کرده است. البته مسیحیانی که به اجبار از شهر خارج می شوند باید دست خالی، خانه و دارایی های خود را ترک کنند.

قبل از آغاز حملات تروریست ها در سوریه، بیش از 300 هزار مسیحی در رقه زندگی می کردند.
در موصل مرکز استان نینوای عراق نیز وضع به همین منوال است و در پی تهدید داعش، هزاران مسیحی ساکن موصل از این شهر گریخته و به مناطق مختلف عراق پناه برده‌اند.

داعش به مسیحیان موصل هشدار داد یا دین خود را به اسلام تغییر دهند، یا مالیات دهند؛ ‌در غیر این دو صورت کشته خواهند شد. این گروه تروریستی کلیسای تاریخی شهر موصل در شمال عراق با عمر 1836 سال را به آتش کشید و بسیاری از کلیساهای دیگر را نیز که عمر برخی از آنها به  1500 سال باز می گردد، ویران کرد.

خبرنگار العالم از سوریه گزارش داد، ارتش این کشور به عمليات عليه تروريست هاي مسلح در حومه "ادلب" ادامه مي دهد و در حال پاكسازي جاده ارتباطي بين "اريحا" و "لاذقيه" است. ارتش بر شهرك "بسنقول" در جنوب غربي ادلب و اطراف جاده بين الملي اريحا- لاذقيه و مناطق راهبردي و بلندهاي اطراف آن تسلط يافته است.

بر اساس اين گزارش، ارتش بر مناطق گسترده و خطوط  ارتباطي افراد مسلح در مناطق مرزي با تركيه و مناطقي مانند "دشت الروج"، مناطق كوهستاني "الوسطاني"، "الزاويه" و حومه "جسر الشغور" تسلط يافته است.

"ثائر ابراهيم" تحليلگر سياسي سوري به خبرنگار العالم گفت: ارتش سوريه در همه مناطق حضور دارد و در حال اجراي عمليات علیه عناصر تروريستي است.

وي افزود: امروز، تروريست هاي داعش در حال اخراج مسيحي ها از منطقه شمالي سوريه هستند، اما ارتش سوريه نيز در حال قطع كردن راه هاي ارتباطي بين گروه هاي تروريستي است.
در همين حال ارتش سوريه به عمليات در حومه "الحسكه" ادامه مي دهد و حومه غربي و جنوبي این شهر شاهد درگيري هاي شديدي است. ارتش توانست بر زندان "الاحداث"، نيروگاه برق و منطقه الاحراج در ورودي جنوبي الحسكه تسلط يابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار