بسته خبری/ نمایندگان خانه‌ملت مطرح کردند

نمایش سبک زندگی اسلامی در سریال‌های رمضان93 سیما/ لزوم تقدیر از بخش‌های خبری رسانه‌ملی به‌ علت پوشش حوادث غزه

نمایندگان مجلس شورای اسلامی عملکرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را قابل تقدیر و تشکر دانستند و اعلام داشتند در سریال‌های رمضان 93 سبک زندگی اسلامی که توسط مقام معظم رهبری مطرح است را به نمایش درآمده بود.

به گزارش سرویس سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای هر چه پربارتر کردن اوقات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه برنامه‌های متنوعی کرد.

با توجه به پایان یافتن ماه رمضان؛ بر آن شدیم تا نظر نمایندگان ملت را درباره عملکرد این سازمان و همچنین تاثیر برنامه‌های صدا و سیما بر اعمال عبادی این ماه مبارک جویا شویم.


سریال مدینه یک کار منحصر به فرد بود/ لزوم تقدیر از بخش‌های خبری سیما به‌ علت پوشش حوادث غزه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سریال مدینه که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما پخش شد، یک کار منحصر به فرد بود و به نوعی نخستین فیلمی بود که انگیزه تحرک برای اشتغال را در افراد ایجاد می‌کرد.

زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های مثبت و قابل قبول صدا و سیما در ماه مبارک رمضان گفت: سریال مدینه که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه اول سیما پخش شد، یک کار منحصر به فرد بود و به نوعی نخستین فیلمی بود که انگیزه تحرک برای اشتغال را در افراد ایجاد می‌کرد.  
 
وی ادامه داد: سریال مدینه روند کلی قابل قبولی داشت و برداشت جدیدی را از بحث کارافرینی در سطح جامعه مطرح کرد، از این رو در میان سریال‌های اخیر تلویزیونی یک فیلم منحصر به فرد بود و به همین سبب ضرورت دارد تا از عوامل این فیلم تقدیر به عمل آید.  
 
طبیب‌زاده نوری در ادامه پوشش خبری صدا و سیما در موضوع فاجعه غزه را در طول ماه مبارک رمضان فوق العاده ارزیابی کرد و اظهار داشت: برنامه‌های پوشش خبری صدا و سیما در رابطه با فاجعه غزه و مسئله فلسطین فوق العاده عالی بود و باید از دست اندرکاران بخش‌های خبری صدا و سیما تقدیر به عمل آید.  
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سخنرانی‌های مذهبی خوب و پرباری که در ایام ماه مبارک رمضان از صدا و سیما پخش شد، تصریح کرد: بسیاری از مردم به دلیل مشغله روزمره فرصت حضور در مساجد و حسینیه‌ها را در طول ماه مبارک رمضان نداشتند که صدا و سیما با پخش سخنرانی‌های مذهبی خوب و پربار این خلاء را برای مردم پوشش داد.  
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های سیاسی رسانه ملی در سال‌های اخیر گفت: برنامه‌های شبکه افق که جدیدا آغاز به کار کرده است، از کیفیت محتوایی بالایی برخوردار است و بسیار قابل ملاحظه و قابل استفاده است.  
 
طبیب‌زاده نوری در پایان خاطرنشان کرد: فارغ از برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش شد، برخی برنامه‌های تلویزیون همچون «راز»، «پایش» و «ثریا» دارای مباحث قابل استفاده و ارزشمندی هستند که این مباحث بسیار برای مردم آگاهی بخش است.  
 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی: رسانه ملی در رمضان 93 عملکرد مناسبی داشت

در ادامه؛ دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به موفقیت سریال مدینه گفت: این سریال نشان داد "رباخواری" چه بلایی بر سر خانواده می‌آورد و متأسفانه "ربا" در جامعه بسیار ترویج می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره سریال‌های تلویزیونی صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: البته من موفق به دیدن همه سریال‌ها نشدم، اما سریال "مدینه" را دیدم که نشان می‌داد "رباخواری" چه بلایی بر سر خانواده می‌آورد.   
 
وی افزود: "مدینه" سریال خوبی بود و باید تأکید شود "ربا" از آن مواردی بوده که جامعه ما مبتلا به آن است و متأسفانه در جامعه بسیار ترویج می‌شود.   
 
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز تصریح کرد: برنامه «ماه عسل» نیز برنامه خوبی بود و بسیاری از افرادی که در زندگی با مشکلات متعددی روبرو هستند، وقتی این برنامه را می‌بینند می‌فهمند که زندگیشان در آسایش است.   
 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: در مجموع برنامه‌های صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان خوب بود و صدا و سیما خوب عمل کرد.   
 
وی درباره تقارن پخش مسابقات جام جهانی فوتبال و لیگ جهانی والیبال با برنامه‌های ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: در مجموع عملکرد صدا و سیما در این زمینه خوب بود و به خوبی این مسابقات را نیز پوشش داد.   
 
دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: طبیعی است که جام جهانی فوتبال طرفدارانی برای خود دارد و صدا و سیما آن را به خوبی پوشش داد و نظر طرفداران ورزش و فوتبال را جلب کرده و به آن‌ها اهمیت داد.

فیاضی: شبکه "افق" موفق بوده است/ نشان دادن سبک زندگی اسلامی در سریال‌های رمضان93

هم‌چنین؛ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه سریال "مدینه" با یک شخصیت وزین، متدین و فعال، موفق جلوه کرده و اثر مثبتی روی بیننده داشته، گفت: در مجموع در سریال‌های تلویزیونی نشان دادن سبک زندگی اسلامی که توسط مقام معظم رهبری مطرح است و ترویج این ایده ناب در آثار هنری و فیلم‌ها و سریال‌ها اهمیت دارد.

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره سریال‌های تلویزیونی صدا و سیما در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک فرصتی است که صدا و سیما می‌تواند برنامه‌های معنوی را برای مردم ارائه کند.   
 وی افزود: خوشبختانه در طول سال‌های اخیر در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شد و امسال هم شبکه‌های مختلف اقدام به تهیه و انتشار این سریال‌ها کرده بودند.   
 
نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت تصریح کرد: با توجه به ارزیابی‌های مردم و سریال‌هایی که شاهد آن بودیم، سریال "مدینه" با یک شخصیت وزین، متدین و فعال، موفق جلوه کرده و اثر مثبتی روی بیننده داشته است.   
 
وی گفت: در مجموع در سریال‌های تلویزیونی نشان دادن سبک زندگی اسلامی که توسط مقام معظم رهبری مطرح است و ترویج این ایده ناب در آثار هنری و فیلم‌ها و سریال‌ها اهمیت دارد.  
 
فیاضی درباره سایر برنامه‌های صدا و سیما در ایام ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در مجموع برنامه‌های صدا و سیما در این ایام خوب بود و به خصوص برنامه‌های سحرگاهان و افطاری مجموعاً قابل قبول بوده است.   
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: صدا و سیما به عنوان رسانه ملی و فراگیر با برنامه‌های موفق‌تر، متنوع‌تر و جذاب‌تر می‌تواند بینندگان بیشتری را جذب کند تا در پیشخوان خود تماشاگران و بینندگان بیشتری را داشته باشد که در جلوگیری از گرایش به شبکه‌های ماهواره‌ای که امروزه خطر جدی بوده، مؤثر است.   
 
وی گفت: مخصوصاً در ماه مبارک رمضان شبکه‌های موفق صدا و سیما در ساخت شخصیت انسان‌هایی که در این جامعه زندگی می‌کنند، بسیار مؤثر هستند و صدا و سیما قطعاً به عنوان یک رسانه فراگیر و یک دانشگاه به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) می‌تواند توفیقات بیشتری داشته باشد.   
 
نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت درباره شبکه تلویزیونی تازه تأسیس "افق" و برنامه‌های آن نیز خاطرنشان کرد: آنچه که ارزیابی مردم بوده و از آن مطلع شده‌ایم این شبکه بسیار خوب مجموعه جوانب را در نظر گرفته و در کل ارزیابی‌ها نشان می‌دهد موفق بوده است.   
انتهای پیام/

برچسب ها: عضو ، کمیسیون ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار