توکلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کشور سالانه به 9 میلیون تن "گندم" نیاز دارد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: نیاز کشور در حال حاضر به گندم بیش از 9 میلیون تن درسال است که اگر امسال این کمبود حل نشد، ما واردات را حتما خواهیم داشت.

محمدتقی توکلی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: نیاز کشور در حال حاضر به گندم 9 میلیون تن در سال است که اگر امسال این کمبود حل نشد ما واردات را حتما خواهیم داشت.

وی در ادامه افزود: برداشت گندم در اردیبهشت ماه از شهرهای گرمسیری شامل: خوزستان هرمزگان و ... آغاز و در حاضر مناطق سردسیری کشور از جمله شهرهای کرمانشاه، کردستان و لرستان و ... فصل برداشت آغاز شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه در قانون بودجه 1193، هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم درنظر گرفته شده، تصریح کرد: باید از لحاظ زمانی بین کارگزاری‌ها و بانک جهت پرداخت مطالبات کشاورزان هماهنگی ایجاد شود.

توکلی با اشاره به فروش گندم در بورس اضافه کرد: اگر کشاورز بتواند گندم خود را بالاتر از قیمت تضمینی بفروشد به نفع خودش است ولی اگر نفروخت نمی‌تواند با همان تضمین در بورس بفروشد که باز هم به نفع تولیدکنندگان گندم نخواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار